جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7406
منتشر شده در دوشنبه, 17 تیر 1398 16:08
تعداد دیدگاه: 0
تهیه کننده برنامه زنده رود:

تهیه کنننده برنامه زنده رود با بیان این که تیم جدید برنامه ساز این برنامه تلویزیونی با رعایت استاندارها های برنامه سازی اقدام به ساخت سری جدید کرده اند، گفت: با رعایت همین استاندارد ها از عادت 14 ساله مردم عبور می کنیم.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رضا صالحی صبح امروز در نشست خبری در جمع اصفحاب رسانه که در رستوران "آراخوان" اصفهان به عنوان یکی از حامیان مالی این برنامه برگزار شد، گفت: فرهیختگی در مردم اصفهان موج می زند و به همین دلیل برنامه سازی برای آن ها از کارهای بسیار دشوار و نگران کننده است، اما گروه جدید برنامه ساز زنده رود تمام تلاش ود را به کار گرفته تا رعایت استاندارد ها را به عنوان عالی ترین رکن برنامه سازی، مورد توجه ویژه قرار دهد.
وی ادامه داد: شکستن عادت 14 ساله مردم که هر روز صبح جمعه با ساختار قبلی برنامه زنده رود، جمعه خود را سپری می کردند کار آسانی نیست، اما وقتی توجه ویژه به فرهنگ عامه مردم اصفهان داشته باشیم، حس نوستالژی بین مردم در بسیاری از مسائل و موارد زنده می شود و می تواند ارتباط بین مخاطب و برنامه را بر قرار سازد.
این برنامه ساز تلویزیونی ادامه داد: یکی از سازندگان اولین قسمت های برنامه زنده رود گفت آن روزهایی که ما هم ساخت این برنامه را آغاز کرده بودیم، انتقادهایی وجود داشت، اما ما مسیرمان را ادامه دادیم تا توانستیم از این برنامه یک برند مطرح بسازیم.
صالحی خاطر نشان ساخت: زنده رود اکنون یک برند شده و بسیاری از دست اندرکاران این برنامه که برای اولین بار در اصفهان کلید خورد، در شهرهای دیگر از جمله شیراز و بندرعباس در حال ساخت برنامه ای مشابه، با عناوین دیگر هستند.
وی تخصص افراد پشت صحنه این برنامه را ستودنی خواند و افزود: این تخصص باعث شده تا یکی از بهترین و کارآمد ترین تیم های ساخت برنامه در کنار هم جمع شوند و نظراتی که ارایه می کنند، تماما تخصصی وبرگزیده است که اجرای آن می تواند در دیگر برنامه های سازمان صدا و سیما نیز مورد توجه قرار گیرد، چون خمیر مایه و شالوده علمی، تخصصی و فنی دارد.
این تهیه کننده اظهار کرد: شبکه اصفهان تنها بعد از 4 قسمت از برنامه زنده رود اقدام به یک نظر سنجی علمی از مردم اصفهان کرد که نتایج شگفت انگیزی را رقم زد و از رضایت 85 درصدی مخاطب از این برنامه خبر داد.
صالحی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که بخش هایی از این برنامه را کپی برداری از برنامه های خارجی و یا حتی ایرانی دانست، تصریح کرد: کپی برداری یک برنامه به شرطی که در قالب استاندارد های برنامه سازی باشد هیچ گاه عیب نیست، بلکه این یعنی الگو برداری منطقی از استاندارد ها و به همین دلیل می بینیم برنامه هایی مانند عصر جدید، دورهمی و خندوانه نیز بعضا به طور صد درصد و بعضا بخش هایی از آن کپی برداری است.
تهیه کننده برنامه زنده رود استفاده از جامعه شناسی فرهنگی به منظور بازگشت ناخودآگاه مردم به اصول فرهنگی و سبک صحیح زندگی را یکی از اهداف این برنامه خواند و گفت: با این شیوه می توانیم مخاطب را با رسانه آشتی دهیم و همین موضوع باعث شده که اگر نام زنده رود را از روی برنامه صبح جمعه شبکه اصفهان برداریم، دیگر چیزی از زنده رود سابق باقی نمی ماند و همه چیز دچار تغییر کلی شده است.
وی این تغییر را نشانه جسارت و توانمندی تیم جدید برنامه زنده رود دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ ایرانی – اسلامی در لایه لایه زندگی مردم اصفهان موج می زند، ولی چون خیلی جلوی چشم است، دیده نمی شود لذا تلاش داریم مردم را از طریق این برنامه با این فرهنگ غنی که خودشان پدید آورندگان آن هستند، آشنا کنیم، این موضوع نیاز به شکستن عادت 14 ساله دارد ، از این رو از اصفهانی های شریف و فرهنگ دوست می خواهیم کمی صبر کنند.
بنا بر این گزارش، برنامه تلویزیونی زنده رود به عنوان یک برنامه زنده تالک شو، بیش از یک دهه است که صبح های جمعه از شبکه اصفهان به خانه مردم اصفهان می رود.

نوشتن دیدگاه