دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25602
منتشر شده در چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 13:45
تعداد دیدگاه: 0
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های مرکز همایش‌های اصفهان از جمله هوشمندسازی، پارکینگ، ویلاها و سالن‌های جنبی آن حدود 5 همت اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد نورصالحی اظهار کرد: در حال حاضر پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی به مرحله بهره‌برداری رسیده است، اما بخشی از زیرساخت‌های آن از جمله هوشمندسازی، پارکینگ، ویلاها و سالن‌های جنبی آن همچنان تکمیل نشده است و حدود پنج همت اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: این سالن همایش، دومین سالن سران در ایران محسوب می‌شود، زیرا برای جلسه‌های بین‌المللی ظرفیت سالن تهران کافی نیست، به همین دلیل برای ساخت این سالن اجلاس، بین شهرهای شیراز و اصفهان اختلاف نظر بود که در نهایت شهر اصفهان انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به ظرفیت‌های مرکز همایش‌های اصفهان بعد از اجلاس جایزه مصطفی و حضور وزرا و رئیس‌جمهور در آن، رسیدگی شد.

نورصالحی ادامه داد: قرار بود اولین اجلاس سران غیرمتعهدها سال ۹۱ در مرکز همایش اجلاس اصفهان برگزار شود، اما این مرکز برای اجلاس آماده نشد، زیرا دولت به تعهدات مالی خود عمل نکرد و تنها ۲۰ میلیارد تومان از ۱۰۰ میلیارد تومان را برای ساخت این مرکز پرداخت کرد، اجلاس سران غیرمتعهد در تهران برگزار شد و سال‌های بعد با اهتمام شهرداری آن ۸۰ درصد باقی‌مانده برای ساخت این مرکز تأمین شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر مذاکراتی برای مدیریت مرکز همایش‌های اصفهان بین مجموعه شهرداری، استانداری و معاونت اجرایی رئیس‌جمهور در حال انجام است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه