شنبه 15 ارديبهشت 1403, Saturday 4 May 2024, مصادف با 25 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25585
منتشر شده در یکشنبه, 02 ارديبهشت 1403 23:49
تعداد دیدگاه: 0
با حضور مدير عامل هلدينگ پتروپالايش اصفهان و استاندارهرمزگان صورت گرفت؛

مديرعامل هلدينگ پتروپالايش اصفهان درآئين امضاي قرارداد سايت پالايشگاه اصفهان درهرمزگان که با حضور استاندار اين استان برگزار شد با اشاره به اينکه احداث سايت دوم پالايشگاه اصفهان درهرمزگان کار بسيار بزرگي است که پالايشگاه اصفهان را جزو سرآمدان صنعت پالايش کشور قرار خواهد داد افزود: ما قصد داريم در...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از رسانه اي واحد روابط عمومي و بين الملل هلدينگ پترو پالايش اصفهان،دکتر محسن قديري، درزمينه احداث سايت دوم پالايشگاه اصفهان در بندرعباس توضيح داد: بزودي تجهيزات پالايشگاهي به کشور منتقل خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه هلدينگ پتروپالايش اصفهان براي خريد اين پالايشگاه 13 ميليون يورو اختصاص داده است که تجهيزات آن در حال حمل به ايران است افزود: براي احداث سايت دوم پالايشگاه در هرمزگان کار نقشه برداري از 2 ماه آينده شروع خواهد شد و سپس ساخت سيويل و فونداسيون انجام مي شود، اين اقدامات به سرعت تا انتهاي سال آينده انجام خواهد شد.
وي با تاکيد به اين که براي ترخيص تجهيزات اين پالايشگاه نيازمند هماهنگي و همکاري استانداري هرمزگان هستيم ادامه داد: اگر چه هزينه هاي ما دريک استان ديگر براي احداث پالايشگاه بيشتر شده است اما ايجاد اين پالايشگاه در بندرعباس کاربسيار بزرگي خواهد بود، اميدواريم که براي قيمت زمين نيز هماهنگي و مساعدت هاي لازم توسط استانداري هرمزگان با ما انجام شود.
دکترقديري، به اين مسئله نيز اشاره داشت که سال قبل براي اقدامات پالايشگاه هرمزگان 20 همت اعتبار ازسوي پالايشگاه اصفهان اختصاص داده شد افزود: 20 همت نيز امسال براي اين کار تخصيص خواهد يافت و پيش بيني ما براي اين پروژه 250 ميليون يورو است.

پالایش هرمزگان 2


وي با اشاره به اينکه روش هاي سرمايه گذاري و انتخاب پيمانکار انجام شده است گفت: ان شاءا… اقداماتي که براي اداره صمت و محيط زيست نياز است نيز با پيگيري استانداري هرمزگان انجام شود در اين زمينه کريدور ها و حريم هاي انتقال نيز مشخص گرديده است .
در ادامه نيز مهدي دوستي، استاندار هرمزگان گفت: طبق مصوبه رسمي دولت؛ استفاده از مرز رسمي هرمزگان با ديگر کشورها و انجام راه آهن درحال انجام است که در اين زمينه عرصه اي را مشخص نموده ايم که با قدري استحصال اين زمين را نيز در بندر در اختيار پالايشگاه اصفهان قرار دهيم .
وي درباره موقعيت سايت پالايشگاه اصفهان در بندرعباس گفت: 468هکتار زمين در منطقه اي در شمال شرقي هرمزگان براي اين کار درنظرگرفته شده است که هم فاصله زيست محيطي آن رعايت شده و دو خط انتقال نيز دراين محدوده وجود دارد که داراي دو جاده دسترسي است./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه