پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7409
منتشر شده در دوشنبه, 17 تیر 1398 16:22
تعداد دیدگاه: 0
کارگردان برنامه تلویزیونی زنده رود:

کارگردان برنامه تلویزیونی زنده رود وارد کردن احساس و سلیقه فردی در ساخت برنامه تلویزیونی را آفتی برای یک برنامه در سطح زنده رود دانست .


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حبیب نریمانی صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه که در رستوران "آراخوان" اصفهان به عنوان یکی از حامیان مالی این برنامه برگزار شد، گفت: برنامه سازی نیازمند یک ساختار علمی است و برنامه تالک شو در سطح زنده رود باید علاوه بر رعایت شکل مناسب، از محتوای خوب هم برخوردار باشد.
وی ادامه داد: ساخت برنامه تالک شو در فضای باز یک اشتباه بزرگ است که باعث می شود عوامل سازنده این برنامه نتوانند نور، صدا و عوامل مزاحم را کنترل کنند و این مسئله به طور مستقیم بر مخاطب تاثیر منفی می گذارد.
نریمانی اظهار کرد: برنامه زنده رود یک برند خیلی خوب است، ولی نباید تنها به یک برنامه برای معرفی افراد معروف یا همان سلبریتی ها تبدیل شود. سلبریتی از نظر یک برنامه ساز اصیل یعنی هم هنرمندان، هم ورزشکاران، هم یک پزشک موفق، هم یک خیر تلاشگر و نباید این دایره را تنها به چند نفر هنرپیشه و ورزشکار ختم کنیم.
این کارگردان تلویزیونی تصریح کرد: مردم اصفهان 14 سال با یک برنامه جلو رفته اند که سلایق و نظرات دیگر همکاران ما در آن دخیل بوده و نباید این زحمات نادیده گرفته شود، ولی وقتی مخاطب در این زمان طولانی به یک برنامه عادت می کند، باید به آن فرصت داد تا عادت خود را تغییر دهد و این تغییر باید آرام آرام نهادینه شود، به همین منظور ما انتظار نداریم به صورت دفعی و کوتاه مدت با سیلی از مخاطب مواجه شویم.
نریمانی به تعریف جایگاه علمی و فرهنگی در برنامه زنده رود اشاره کرد و افزود: اکنون دو نفر از کارشناسان زبده و خبره به نام آقایان دکتر یقینی و دودی نیا در این برنامه به مسائل تاریخی، فرهنگی و سبک زندگی مردم می پردازند که بسیاری از اصفهان شناسان برای نشستن پای درس آن ها از ماه ها قبل نوبت می گیرند، این یعنی تاسیس یک دانشگاه اصفهان شناسی در شبکه اصفهان آن هم به صورت رایگان برای مردمی که زائیده فرهنگ و تمدن غنی هستند.
کارگردان زنده رود ادامه داد: فرهنگ عامه می تواند مسیر راه را برای برنامه سازی مدرن با قالب های استاندارد مشخص کند، ولی خمیر مایه را از دست نمی دهد و اصول را بیشتر نمایان می کند تا آن ها را کمرنگ کنند و همین موضوع باعث رضایتمندی مردم می شود.
نریمانی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری که به شرایط تبلیغات درون این برنامه انتقاد کرد، گفت: من هم معتقدم یک برنامه نباید به سوپر مارکت تبدیل شود، ولی این را هم بپذیریم که بخش زیادی از بودجه سازمان صدا و سیما از همین تبلیغات تامین می شود و استفاده از آن ها در برنامه لاجرم است، البته ما تلاش داریم تبلیغاتی که مستقیم به برنامه زنده رود ارتباط دارد، با نوع برنامه و مخاطب سنخیت داشته باشد، اما بخشی از تبلیغات هم هست که دست ما نیست و از واحد پخش به طور جداگانه به نمایش در می آید.

نوشتن دیدگاه