شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4276
منتشر شده در جمعه, 27 بهمن 1396 11:22
تعداد دیدگاه: 0
"زنده رود" رکورد دار ریزش مخاطب!

مدت هاست که مخاطبان برنامه زنده رود، از آنتن فروشی این برنامه اعتراض دارند. برنامه ای که روزی بیشترین مخاطب در شبکه اصفهان را داشت، اکنون به یک آگهی نامه مبدل شده و بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست داده است. عمده دقایق این برنامه، مانند بسیاری از برنامه های رادیویی و تلویزیونی مرکز اصفهان به نام...


مدت هاست که مخاطبان برنامه زنده رود، از آنتن فروشی این برنامه اعتراض دارند. برنامه ای که روزی بیشترین مخاطب در شبکه اصفهان را داشت، اکنون به یک آگهی نامه مبدل شده و بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست داده است. عمده دقایق این برنامه، مانند بسیاری از برنامه های رادیویی و تلویزیونی مرکز اصفهان به نام بردن از برندها و تبلیغ محصول آن ها می گذرد و کمتر می توان محتوای مفیدی در این برنامه دید. برنامه هایی مانند اینجا اصفهان، چتر ارتباط، صدای شهر، ترنم حیات و ... حال از این آنتن فروشی فاحش که بگذریم، متاسفانه این هفته و در قسمت "تیترهای برنامه زنده رود" که به عکس نوشته می پردازد، مجری برنامه با نشان دادن تصویری از متروی مسکو، عنوان کرد: "در این مترو هر شهروند اگر 30 بار مقابل دوربین بلیت فروشی بنشیند و مجددا بایستد، بلیت مجانی دریافت می کند." اقدامی که مترو مسکو برای ترویج ورزش و سلامتی انجام داده و تصویر آن نیز در شبکه های مجازی منتشر شده است، اما مسئله نگران کننده این جا بود که پیمان طالبی، مجری برنامه زنده رود به شوخی روی آنتن زنده شبکه اصفهان گفت: "مطمئنم اگر این اتفاق در اصفهان بیفتد اصفهانی ها می ترکونن!" و این طنز کنایه آمیز مجری غیربومی برنامه زنده رود درحالی اتفاق افتاد که روزگاری مجری های مطرحی چون رضا رشیدپور، محمد سلوکی، نیما و احسان کرمی و ... اجرای این برنامه را بر عهده داشتند و جایگاه و حرمت مردم اصفهان را به خوبی دریافته و حفظ می کردند.
حالا از افت کیفی این برنامه که بگذریم، بد نیست به چند نکته اشاره کنیم:
• آقای طالبی! اصفهانی ها به نسبت جمعیتشان در کشور، بیشترین شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر را نثار انقلاب و ایران عزیز اسلامی کردند، یعنی 23 هزار شهید که 10 درصد آمار شهدای کشور را تشکیل می دهد. فردا، شنبه، یعنی یک روز پس از این افضه کلام شما، 38 شهید گلگون کفن در این شهر تشییع می شوند که برخی از آن ها پس از 35 سال به دیارشان بازمی گردند. پس مردمی که از جان می گذرند، برای گذشتن از مالشان ابائی ندارند، اما مشکل این جاست که می دانند پولشان را چه زمان و در چه مکانی هزینه کنند، شاید این موضوع در نگاه شما مشکل آفرین شده است!
• آقای طالبی، بد نیست پیش از اجرای برنامه، نگاهی به سایت های اینترنتی معتبر بیندازید، می بینید که اصفهانی ها بعد از تهرانی ها که تناسب جمعیتی یک به 3 دارند، بیشترین مبلغ صدقه را به صندوق های کمیته امداد می اندازند.
• آقای طالبی، ای کاش بدانید که استان اصفهان به ویژه شهرهای اصفهان،کاشان، نطنز، آران و بیدگل، نایین، خمینی شهر و ... بیشترین خیریه های کشور را به خود اختصاص داده که بازهم خط بطلانی است بر تفکرات سطحی نگر.
• آقای مجری، بد نیست بدانید که در سوگواری ها و اعیاد مذهبی، در نقطه نقطه اصفهان سفره های نذر برپاست و مردم با توسل به ائمه اطهار(ع) سفره پهن می کنند تا در یک امر سفارش شده خدایی شرکت کنند. آیا این مردم می توانند برای بلیت رایگان در مترو به قول شما بترکونن؟!
• آری راست می گویید، شاید آنطور که فست فود فروشی ها و رستوران های خیابان های پر زرق و برق برخی شهرهای کشور شلوغ می شود، اصفهان شلوغ نشود، اما این را نشانه خساست اصفهانی ها نمی دانیم، نشانه اهتمام زنان اصفهانی به خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه می انگاریم که هم سلامت روحی خانواده را در پی دارد هم سلامت جسمی آنان را.
• آقای مجری شما که یکی از هنرهایتان "پلی بک" کردن موسیقی موزیسین های ایرانی است، یعنی به هر حال دستی به آتش موسیقی دارید، پس بد نیست شبی به کنسرت های اصفهان سری بزنید، قطعا می بینید سالن ها مملو از جمعیت می شود، این هم باز دلیل دیگری است برای رد ادعای زیرپوستی ولی مضحکانه شما.
• آقای مجری، اصفهانی ها خسیس نیستند، قدر پول را می دانند، سعی می کنند آن را به جا هزینه کنند، حتی وقتی رودخانه زاینده رود به عنوان رگ حیاتی شهر که هم اقتصاد به آن گره خورده و هم شور و نشاط ، خشکید، آنقدر طرح و برنامه داشتند که کمتر به بحران بخورند، وقتی هم به بحران خودرند، نجیبانه درخواستشان را مطرح کردند، ایستادند و با این قهر طبیعت مبارزه کردند. ولی با نظام و کشورشان قهر نکردند، بخش زیادی از جمعیت راهپیمایی کننده 22 بهمن گذشته را نیز همین کشاورزان شرق اصفهان تشکیل دادند.
• آقای طالبی، نمی دانم چرا شما را خطاب این یادداشت قرار دادم؟ شاید مخاطب من باید مدیران برنامه سازی باشند که در کاخ عاریتی خواجو جا خوش کرده و رخ نمی نمایند تا مشکلات مردم و جامعه را از نزدیک ببینند.
آنقدر نمی دانند و در بین مردم نیستند که در عین ناباوری، این هفته میهمانی را به زنده رود دعوت کردند که تصویرحرکت زشت و باصطلاح مثبت 18 سال وی این روزها در شبکه های مجازی دست به دست می گردد و اشمئزاز مخاطب را از این اقدام در پی دارد.
درپایان باید گفت؛ شاید هرگز مدیران این رسانه ملی در اصفهان تلفن هایشان را پاسخ ندهند تا انبوهی از سئوالات مخاطب از آن ها پرسیده شود، شاید در حاشیه برنامه های متعدد رخ ننمایند تا سئوالات از آن ها پرسیده شود، ولی قطعا روزی مسئولان ملی این رسانه به اصفهان سفر می کنند، در دسترس اهالی رسانه قرار می گیرند و به انبوهی از پرسش های ریز و درشت مخاطبان درباره عملکرد چندساله اخیر صدا و سیمای اصفهان پاسخ می دهند.

 

یادداشت از سعید اولیایی

نوشتن دیدگاه