جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21515
منتشر شده در سه شنبه, 30 فروردين 1401 11:29
تعداد دیدگاه: 0

تهیه‌کننده سریال «گره» با اشاره به موضوع کرامات حضرت امام رضا (ع) گفت: یکی از قسمت‌های این سریال به ماجرای مادری می‌پردازد که به گفته پزشکان جنین درون شکمش ضربان نداشت و پس از زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) متوجه شد که ضربان دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، امیرمهدی پوروزیری با بیان این که سریال گره بر اساس پرونده های واقعی کمیسیون پزشکی آستان قدس رضوی ساخته شده اظهار داشت: قبلا دو قسمت از این مجموعه را ساختیم که مورد توجه قرار گرفت و تصمیم گرفتیم در ایام ماه مبارک رمضان وارد بقیه پرونده ها شویم. زمان هر قسمت از این سریال بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است و در خلال برنامه افطار شبکه سه یعنی مثل ماه پخش می‌شود. بهترین زمان تلویزیون در طول سال قبل و بعد از افطار است. این سریال چون بیست دقیقه زمان دارد، نمی‌توانست بعد از افطار به صورت مستقل پخش شود.

تهیه‌کننده مجموعه گره با اشاره به اینکه قصه‌ها در قالب مونولوگ و از زبان شخصیت اصلی تعریف می‌شود افزود: برای باورپذیرتر بودن از بازیگرهای تئاتر استفاد کردیم و سراغ بازیگران شناخته شده نرفتیم. کارگردانی این مجموعه ۳۰ قسمتی را چهار نفر بر عهده دارند که عبارت از ابوذر حیدری، محمد فراهانی، مسعود دهنوی و حسین امانی هستند.

وی با مرور پرونده‌های افراد شفایافته گفت: پرونده ای داشتیم که قرار بود چشم فردی را تخلیه کنند. او به زیارت می آید و پس از آن در بیمارستان پزشک علائم بهبودی را می‌بیند. مواردی از خوب شدن سرطان خون هم در پرونده‌ها داشتیم. این موارد توجیه علمی ندارد و کمیسیون پزشکی جوابی برایش پیدا نمی‌کند.

این تهیه کننده با بیان این که ۱۵ قسمت سریال به شفا و ۱۵ قسمت به کرامت حضرت امام رضا(ع) می‌پردازد بیان کرد: داستان یکی از قسمت‌ها درباره دختربچه‌ای است که تومور مغزی‌اش خوب می‌شود. همچنین ماجرای مادری را بررسی کردیم که پزشکان گفته بودند، جنین درون شکمش ضربان ندارد و احتمالا بچه مرده است. آنها می‌خواستند جنین را از رحم خارج کنند اما مادر در سه روزی که فرصت داشته عازم مشهد می‌شود و وقتی برمی‌گردد می‌فهمد بچه ضربان دارد.

حکایت خواب عجیب

الهام وفامهر، یکی از بازیگران این مجموعه گفت: من در اپیزودی با عنوان حکایت خواب عجیب نقش مادری را ایفا کردم که قرار است پای دخترش قطع شود و پزشکان از مداوای او اظهار ناامیدی کرده‌اند. این خانواده به مشهد سفر می‌کنند و آنجا برایشان اتفاقاتی می‌افتد.

این بازیگر با بیان این که واقعی بودن این داستان باعث تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب می‌شود اظهار داشت: تصویربرداری این سریال یک هفته در تهران طول کشید و یک روز هم برای ضبط لوکیشن حرم مطهر امام رضا(ع) عازم مشهد شدیم.

وفامهر با اشاره به این که در گذشته مجری‌گری در تلویزیون و بازی در فیلم‌های کوتاه را تجربه کرده افزود: تجربه اجرا کمک کرد در مقابل دوربین راحت و بدون استرس بازی کنم. البته تفاوت مجری و بازیگر این است که مجری باید تا حد امکان خودش باشد و حتی از صداسازی پرهیز کند. ولی بازیگر باید تابع توصیه‌های کارگردان باشد و مطابق آنچه در فیلمنامه آمده رفتار کند./ ایرنا

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه