شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25496
منتشر شده در جمعه, 03 فروردين 1403 15:52
تعداد دیدگاه: 0

در حالی که در تمام دنیاارزش بالایی برای ابنیه تاریخی خود قائل هستند و آن ها را ابزارهای موثر در جذب گردشگر می دانند، در اصفهان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری این استان بازکردن داربست هایی که برای مرمت دور این ابنیه کشیده می شود را فتح الفتوح می داند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مدیر پایگاه...

در حالی که در تمام دنیاارزش بالایی برای ابنیه تاریخی خود قائل هستند و آن ها را ابزارهای موثر در جذب گردشگر می دانند، در اصفهان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری این استان بازکردن داربست هایی که برای مرمت دور این ابنیه کشیده می شود را فتح الفتوح می داند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مدیر پایگاه جهانی کاخ چهلستون روز جاری( جمعه سوم فروردین ماه 1403) از اتمام عملیات مرمت سقف تالار ستون‌دار کاخ چهلستون خبر داد.

عاصفه بدر با اعلام این خبر گفت: تالار ستون‌دار مجموعه جهانی کاخ چهلستون بزرگ‌ترین سازه چوبی بناهای تاریخی کشور به شمار می‌رود.
مدیر پایگاه جهانی کاخ چهلستون ادامه داد: با توجه به نفوذ آب بر لایه‌های سقف ایوان ستون‌دار که از اواخر دوره قاجار صورت پذیرفته و باعث شده بود تا به مدت بیش از یک‌صد سال رد داغ آب بر روی تزیینات معرق سقف باقی بماند، عملیات مرمت، پاک‌سازی و بهسازی سقف این تالار عظیم از 5 سال گذشته آغاز گردید.
او افزود: با توجه به نیاز گردشگران نوروزی به بازدید از این تالار عظیم،عملیات مرمت سقف این تالار و حذف داغ آب‌ها بر روی آن پس از یکصد و ‌دو بیست سال به‌طور کامل اتمام یافت و این مجموعه هم‌زمان با نوروز1403 آماده خدمات‌رسانی به گردشگران است./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه