جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25576
منتشر شده در شنبه, 01 ارديبهشت 1403 14:03
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان با بیان اینکه کشورهای ایران و روسیه علاقه‌مند به توسعه روابط خود هستند، گفت: ما علاوه بر روابط دیپلماتیک رسمی، در شهرهای خود دارای ظرفیت برقراری روابط دیپلماتیک عمومی یا شهروند دیپلماتیک هستیم که این سطح روابط از بسیاری قیدوبندهای روابط رسمی فارغ است و می‌تواند راحت‌تر اتفاق بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی قاسم‌ زاده امروز در دیدار با «آن دری ژیلتسوف» سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان اظهار کرد: حضور شما در اصفهان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم موجب توسعه روابط ما شود.

وی افزود: کشور ایران و شهر اصفهان با روسیه رابطه‌ای دیرینه دارد و وجود کنسولگری این کشور در این کلان شهر موید این ارتباط متقابل و دیرینه است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر کشور روسیه شریک استراتژیک ما در جهان است، تصریح کرد: هر دو کشور علاقه‌مند به توسعه روابط هستند و ما علاوه بر روابط دیپلماتیک رسمی، در شهرهای خود دارای ظرفیت برقراری روابط دیپلماتیک عمومی یا شهروند دیپلماتیک هستیم که این سطح روابط از بسیاری قیدوبندهای روابط رسمی فارغ است و می‌تواند راحت‌تر اتفاق بیفتد.

قاسم‌زاده ادامه داد: زیرساخت‌های روابط شهروند دیپلماتیک فراهم و این خواهرخواندگی از ۲۰ سال پیش بین ما شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: ما همیشه برای شهر سن‌پترزبورگ حساب ویژه در روابط خواهرخواندگی برقرار کردیم و علاقه‌مند هستیم در زمینه‌های مدنظر توسعه اقدامات و فعالیت‌ها را شاهد باشیم که بخشی از آن به شهرداری اصفهان و بخشی دیگر به اتاق بازرگانی مربوط می‌شود.

شهردار اصفهان گفت: به همت وزرات خارجه میز سن‌پترزبورگ ما را گردهم جمع می‌کند و کمک خواهد کرد تا این ارتباطات توسعه پیدا کند.

قاسم‌زاده ادامه داد: ما از حضور رئیس مجلس و شهردار سن‌پترزبورگ نیز استقبال می‌کنیم و مطمئن هستم روزهای خدمت در کشور ایران و در شهر اصفهان از خاطرات به‌یادماندنی خواهد شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه