يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25127
منتشر شده در سه شنبه, 12 دی 1402 16:58
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ده‌ها هزار ساعت جهت نگارش سند تحول بنیادین با حضور نخبگان زمان و برنامه صرف شد و راه علاج مشکلات فرهنگی در سند تحول بنیادین است. این سند نیروی انسانی را عنصر اصلی و سازنده می‌داند و نیروی انسانی است که تمام ویژگی‌های مدرسه ایده‌آل را که در سند تحول بنیادین...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست با مدیران مدارس باغ بهادران اظهار داشت: برای شهید سلیمانی مکتب تعریف می‌کنند چراکه وی در نسل نوجوان و جوان اثرگذار است؛ او برای خود چیزی را نخواست و هر آنچه تلاش کرد برای ملت بود.

وی با بیان اینکه رفتار و کردار شهید سلیمانی معلمی است متذکر شد: مشاغل دیگر شاید از نظر منابع مادی کمی بهتر باشند اما هیچ‌کدام را همکار خدا ندانسته‌اند و ارزش و جایگاه این شغل شریف را ندارند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه جایگاه آموزش و پرورش رفیع است، تصریح کرد: زمانی که چندین سال از معلمی می‌گذرد و مراتبی از جایگاه اجتماعی کسب می‌شود، آنچه را که او به بار نشانده می‌بینید هیچ لذتی بالاتر از آن نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: در دوره کنونی کار بسیار دشوار است و معلمی نسبت به دهه‌های گذشته سخت‌تر شده چراکه موانع تربیتی بیشتر در طول زمان بیشتر شده است، اما بااین‌حال امید ما به نوجوانان و جوانان است و به همین دلیل رهبر فرزانه انقلاب (مدظله‌العالی) آنها را نسل تمدن‌ساز می‌داند.

وی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین تلاش‌های دشمن این است که برای جایگاه آموزش و پرورش خلل ایجاد کند و به همان میزان در تلاش است تا در برنامه‌ریزی این نهاد مقدس نقصان ایجاد کند.

ابراهیمی تأکید کرد: ده‌ها هزار ساعت جهت نگارش سند تحول بنیادین با حضور نخبگان زمان و برنامه صرف شد و راه علاج مشکلات فرهنگی در سند تحول بنیادین است و این سند نیروی انسانی را عنصر اصلی و سازنده می‌داند و نیروی انسانی است که تمام ویژگی‌های مدرسه ایده‌آل را که در سند تحول بنیادین ذکر شده است محقق کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اینکه در سازمانی که تولید فکر، اندیشه و انسان را انجام می‌دهد نیروی انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: تغییراتی که به لحاظ شکلی و محتوایی در نحوه استخدام داوطلبین شغل معلمی لحاظ شد موجب شد تا نتایج با کمی تأخیر اعلام شود که نتیجه آن چالش در ابتدای سال تحصیلی بود که البته مدیریت شد و در سال جاری تلاش است تا آزمون ورودی آموزش و پرورش قبل از عید برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال کرونا باعث شد تا با کمبود امکانات و چالش‌های فیزیکی، ساختاری و تأسیساتی در مدارس روبه‌رو شدیم و تخصیص تجهیزات و اعتبارات ویژه‌ای صورت گرفت تا این مشکلات برطرف شود؛ برای اینکه مشکلات فضای فیزیکی را به حداقل برسانیم طی دو سال گذشته و به‌صورت میانگین روزانه ۲/۵ کلاس درس را با افتتاح کرده‌ایم و یا تفاهم‌نامه برای ساخت آن منعقد کردیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه