جمعه 21 ارديبهشت 1403, Friday 10 May 2024, مصادف با 2 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4261
منتشر شده در چهارشنبه, 25 بهمن 1396 09:28
تعداد دیدگاه: 0
رئیس اداره بودجه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

رئیس اداره بودجه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: میزان کل بدهی آموزش و پرورش استان اصفهان از سال 89 تاکنون میزان 5 میلیارد و 708 میلیون و 260 هزار تومان است، کلمه بودجه به تنهایی هیچگاه در آموزش و پرورش کاربرد ندارد، بلکه همیشه با کلمه کسری همراه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، مهدی هوازاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان در خصوص گزارشی از بودجه‌ فعلی آموزش‌ و‌ پرورش و چالش‌های پیش روی استان اصفهان اظهار داشت: بررسی بودجه‌ها نشان می‌دهد که در سال 97 در صورت تخصیص کامل صرفاً پرداخت حقوق‌ و عیدی کارکنان محقق می‌شود و‌ سایر پرداخت‌ها مانند سرانه‌ دانش‌آموزی، حق‌التدریس، هزینه‌های اداری، اضافه کار و ... با مشکل روبرو خواهد شد.

وی افزود: این در حالی است که آموزش و‌ پرورش استان اصفهان با 850 هزار نفر دانش‌آموز و 55 هزار پرسنل با پرداخت ماهیانه 155 میلیارد تومان رتبه پنجم کشور را دارد.

رئیس اداره بودجه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال 96 میزان 99.94 درصد از بودجه صرف پرداخت‌های پرسنلی شده، تنها 6 صدم درصد به سایر هزینه‌ها تخصیص یافته و در واقع بودجه آموزش و‌ پرورش استان اصفهان 5.61 درصد کل بودجه آموزش و پرورش کشور است.

وی تصریح کرد: میزان کل بدهی آموزش و پرورش استان اصفهان از سال 89 تاکنون میزان 5 میلیارد و 708 میلیون و 260 هزار تومان است، کلمه بودجه به تنهایی هیچگاه در آموزش و پرورش کاربرد ندارد، بلکه همیشه با کلمه کسری همراه است.

هوازاده با بیان این‌که 40 درصد از جمعیت دانش‌آموزان استان در شهرستان اصفهان قرار دارد، خاطرنشان کرد: طرح خرید خدمات آموزشی از سال 93 اتفاق افتاد و ‌مشکلی که پیش آمد این بود که مبلغ تخمین‌زده برای سال قبل 18 میلیارد تومان بود اما فقط 4 میلیارد آن را تخصیص دادند و باقی آن امسال کمی تأمین اعتبار شد، اما همچنان تسویه نشده است.

وی ادامه داد: از مشکلات آموزش و پرورش استان اصفهان این است که بسیاری از مدارس استیجاری هستند به همین دلیل آموزش و پرورش به برخی ادارات و متولیان خاص مانند اوقاف به مبلغ هشت میلیارد و نیم بدهکار شده است، هیچ اعتباری تاکنون به این بدهی نیز تخصیص داده نشده و تنها مبلغ یک میلیارد تومان از منابع استانی تأمین اعتبار شده است.

رئیس اداره بودجه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: 61 واحد مدرسه شبانه‌روزی در استان اصفهان هست که 4 هزار و 595 نفر دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، مشکلات غذایی و جاری این دانش‌آموزان نیازمند مبلغ پنج و نیم میلیارد تومان است اما تاکنون ده درصد از اعتبار مورد نیاز تأمین شده و یکی از مشکلاتی که امروزه گریبان‌گیر این مدارس بحث جیره غذایی بوده که هنوز برطرف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پنج درصد پرداخت عوارض شهرداری‌ها با ابلاغیه استاندار قبلی به کلیه 107 شهردار استان اصفهان توانست به درآمد آموزش و پرورش استان تا حدی کمک کند و مبلغ قابل توجهی دریافت شود اما هنوز شهرداری‌ها از بیان مسائل خودداری می‌کنند، در سال 94 مبلغ چهار میلیارد تومان عوارض دریافت شده که باید صرف تأمین و‌ تجهیز واحدهای آموزشی آموزش و پرورش شود.

هوازاده در پایان اضافه کرد: از بزرگترین مشکلات مناطق شهرستان، مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی و‌ استثنائی است، بحث جیره دانش‌آموزان شبانه‌روزی، عدم تخصیص بودجه حق‌التدریس، مشکلات اماکن استیجاری‌، وجود بافت‌های فرسوده و...‌گوشه‌ای از مسائل و‌ مشکلات استان اصفهان است.

 

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه