شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24901
منتشر شده در یکشنبه, 05 آذر 1402 13:35
تعداد دیدگاه: 0
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تفاهم‌نامه این معاونت برای تامین شغل تعدادی از خانم‌های زباله‌گرد در مشاغل خانگی و مشاغل فعال در تولید کمپوست و خشکاله و در جهت حفظ محیط زیست، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره رویکرد و اقدامات این معاونت در موضوع زنان زباله‌گرد و آسیب‌های مترتب بر آن، ضمن بیان اینکه طبق حکم رئیس‌جمهور، مسئول مستقیم بسیاری از این آسیب‌ها شهرداری است، عنوان کرد: درباره آن بخش و مقداری که به ما مراجعه می‌شود، سعی شده مسئله ریشه‌ای‌تر دنبال شود. برای نمونه یکی از برنامه‌ها و کارگروه‌های رویداد خانواده معاونت امور زنان و خانواده مختص برنامه‌ریزی‌هایی است که در ارتباط با محیط‌زیست و خانواده داریم.

وی توضیح داد: در این برنامه تلاش می‌کنیم از کمک خانواده‌ها هم برای حفظ محیط زیست از زباله از طریق کم شدن و تفکیک زباله یا ایجاد خشکاله برای تولید حجم کمتری از زباله، هم برای کاشت نهال استفاده شود؛ به این منظور قراردادهایی هم با وزارت جهاد کشاورزی برای کاشت و پرورش نهال داشتیم، که بخشی از آن در روستاها است و در شهرها هم این امکان وجود دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه معتقدم اگر تفکیک زباله صورت بگیرد بسیاری از زباله‌گردی‌ها چه در خانم‌ها و چه در کودک‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ اضافه کرد: تاکید ما بر این است در محیط‌هایی که مناسب است برای این عزیزان کار ایجاد شود و شهردار هم به صورت جدی پیگیر این مسئله است.

خزعلی تصریح کرد: در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم در همین حیطه تفاهم‌نامه‌ای داریم که بتوانیم برای تعدادی از این خانم‌های زباله‌گرد در مشاغل خانگی و مشاغلی که در تولید کمپوست و خشکاله توان همکاری دارند، وضعیت شغلی تامین کنیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه