شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24873
منتشر شده در سه شنبه, 23 آبان 1402 09:29
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان:

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به تمرکز شهرداری بر حل معضلات زیست‌محیطی و محلات کمتربرخوردار گفت: اهمیت موضوعات زیست‌محیطی، توجه بیشتر به حمل‌ونقل و ترافیک شهری را نشان می‌دهد؛ این همان سیاستی است که مدیریت شهری ششم اصفهان دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: چند روزی است در شهر اصفهان با آلودگی هوا مواجه هستیم و هوای این کلان‌شهر مناسب حال عموم مردم نیست که اهمیت موضوعات زیست‌محیطی، توجه بیشتر به حمل‌ونقل و ترافیک شهری را نشان می‌دهد؛ این همان سیاستی است که از آغاز به‌کار مدیریت شهری در شورای شهر و بعد از آن به تبع در مجموعه شهرداری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تمرکز شهرداری اصفهان بر حل معضلات زیست‌محیطی و محلات کمتر برخوردار است، افزود: تمرکز برای رفع مشکلات زیست‌محیطی از چند جهت بوده است؛ یکی از این موارد حفظ و نگهداشت فضای سبز شهری است که اقدامات متنوعی در این راستا انجام شده و مردم به مرور از ثمرات آن بهره‌مند می‌شوند؛ مورد دیگر موضوع حمل‌ونقلی بوده که طی جلسات و بهانه‌های مختلف در این‌باره صحبت شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه موضوع مترو و خرید اتوبوس برای حمل‌ونقل عمومی شهر هم‌اکنون روی میز مدیریت شهری است، گفت: پنج هزار میلیارد از بودجه شهر اصفهان فقط برای موضوعات زیست‌محیطی تخصیص داده شده است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوعات است و امیدوار هستیم بتوانیم به ثمر رسیدن این پروژه‌ها را در ترافیک و آلودگی کمتری شهر شاهد باشیم.

معرک‌نژاد تصریح کرد: یکی دیگر از سیاست‌های مجموعه مدیریت شهری تمرکز بر محلات و نقاط کم‌تر برخوردار شهری است؛ چند ماه گذشته جدی بودن و عملیاتی بودن این سیاست را با حضور در منطقه 14 شهرداری و افتتاح پروژه‌هایی که اولین‌ها در شهر اصفهان بود، نشان دادیم؛ از جمله این پروژه‌ها احداث بازیکده کودک و نوجوان و اولین و بزرگ‌ترین دیوارنگاره کشور در محله کم‌تر برخوردار حصه بود و پروژه‌های دیگر همچون تقاطع غیرهمسطح دکتر کاظمی آشتیانی که نشان از محقق‌شدن سیاست تمرکز بر مناطق کمتربرخوردار دارد.

وی اضافه کرد: مدیران شهری و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره به حضور هر چند ماه یکبار در این مناطق داشتند و به همین جهت تمرکز بر این مناطق بیشتر شده است؛ در همین راستا برای دومین بار در سال‌جاری افتتاح پروژه‌هایی که مطالبه چندین ساله مردم بوده است را در منطقه 14 خواهیم داشت.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: یکی از این پروژه‌ها تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار، نقطه اتصالی شهر اصفهان و دولت‌آباد است که به دلیل ترافیک زیاد و آلودگی هوا آزاردهنده بود؛ این پروژه از ابتدای سال زیر بار ترافیکی قرارگرفته و هم‌اکنون افتتاح این پروژه را به‌صورت رسمی داریم.

معرک‌نژاد بیان کرد: پروژه دیگر افتتاح خیابان عاشق اصفهانی شرقی است که در گذشته به جاده مرگ معروف بود، زیرا ساکنان منطقه 14 بیش از 40 سال برای آن مطالبه‌گری داشتند و حداقل ماهی یک‌بار تصادف در این جاده رخ می‌داد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه