شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25497
منتشر شده در یکشنبه, 05 فروردين 1403 11:05
تعداد دیدگاه: 0

رییس شورای اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان از ثبت 6 میلیون و 117 هزار تردد خودروها در راه‌های استان از 24 اسفند سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسن کحال‌زاده روز یکشنبه افزود: این آمار بنا بر گزارش پلیس راه و بر اساس آمار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کسب شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس میزان ترددها از 24 اسفند گذشته تاکنون در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، چهار درصد افزایش یافته است.

رییس شورای اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی اصفهان افزود: این استان با توجه به موقعیت خاص و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب بودن جایگاه ویژه‌ای از نظر حجم تردد و حضور مسافران نوروزی در کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات کسب شده میزان وقوع تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان بیش از 90 درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، بنابر تجزیه و تحلیل کارشناسان پلیس راه، 31 درصد حوادث رانندگی از نوع واژگونی خودرو بوده که علت 62 درصد وقوع انواع تصادفات و حوادث ترافیکی و جاده‌ای، سهل انگاری، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و بی توجهی رانندگان به جلو اعلام شده است.

کحال‌زاده با بیان اینکه تصادفات جرحی در این مدت چهار درصد کاهش یافته است افزود: ضروری است که رانندگان با توجه به حجم سفرها، به توصیه‌های پلیس راه در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند زیرا هرگونه بی توجهی به این قوانین خسارات سنگین و غیرقابل جبران جانی و مالی برجا خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه