دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25249
منتشر شده در سه شنبه, 03 بهمن 1402 14:58
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان با تأکید بر تسهیل گری و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مرتبط در پیشرفت ساخت و ساز مسکن در استان گفت: تأمین زمین برای مردم به هیچ عنوان نباید به دلایلی از جمله بروکراسی اداری معطل بماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، یکصد و پانزدهمین نشست شورای مسکن استان، سوم بهمن‌ ماه، با حضور استاندار اصفهان و سایر اعضاء برگزار شد.
در این نشست وضعیت تأمین مسکن در شهرستان فریدن به صورت موضوعی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بهارستان نیز ارائه و بررسی شد.
براساس آخرین آمار، تعداد متقاضیان ثبت نامی طرح جوانی جمعیت (۳فرزند) در بهارستان سه هزار و ۵۵۰ نفر، تعداد متقاضیان حائز شرایط دو هزار و ۷۵۸ نفر، تعداد متقاضیان ثبت نامی ۴ فرزند (زیر ۲۰ سال) ۶۲۰ نفر و تعداد متقاضیان حائز شرایط ۵۰۴ نفر هستند.
سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این نشست ضمن تأکید بر تسهیل گری و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مرتبط در پیشرفت ساخت و ساز مسکن در استان گفت: تأمین زمین برای مردم به هیچ عنوان نباید به دلایلی از جمله بروکراسی اداری معطل بماند.
وی ادامه داد: مصوبات شورای مسکن استان لازم الاجراست و انتظار می‌رود در دستور کار جدی دستگاه‌های اجرایی استان قرار بگیرد.
استاندار اصفهان تأکید کرد: مسائل و چالش‌هایی که درون استان با تعامل قابل رفع است به سطح ملی ارجاع داده نشود زیرا در این صورت تنها زمان بسیاری صرف می‌شود و این گذشت زمان به ضرر مردم است.
مرتضوی ضمن تأکید بر رویکرد دولت سیزدهم بر ساخت و تأمین مسکن، گفت: این مهم در اولویت امور دولت سیزدهم قرار دارد و شایسته نیست امری که مورد انتظار رهبر انقلاب و ریاست جمهوری است با گرفتار شدن در بروکراسی اداری، زمین بماند.
وی در مورد تمرکزگرایی امور در تهران و تأخیر در انجام امور، بیان کرد: لیست اختیاراتی که ضروری است به استان تفویض و محول شود را تهیه و به استانداری ارائه کنید تا با تعامل با وزیر راه و شهرسازی، اختیارات مورد نیاز برای استان اخذ شود.
استاندار اصفهان اظهار کرد: در تمامی موارد طرح نهضت ملی مسکن (میزان پیشرفت پروژه‌ها، آورده متقاضی و …) با شفافیت کامل عمل شود و ضمن اطلاع رسانی صحیح مسیر ساخت و تحویل مسکن برای مخاطبان شفاف سازی شود.
مرتضوی در بخش دیگر نشست در مورد نوسازی و بازآفرینی شهری نیز گفت: در پایان سال از شهردارانی که در حوزه نوسازی و بازآفرینی شهری اقدامات مطلوبی انجام داده اند و عملکرد خوبی داشتند، تقدیر خواهد شد.
وی ادامه داد: احیای بافت فرسوده در موضوع تأمین مسکن در اولویت ما قرار دارد و به هر میزان که بتوانیم از بافت فرسوده استفاده و در راستای بازآفرینی شهری قدم برداریم برای مردم سود است و دچار مشکلات بعدی نخواهیم شد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه