چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4464
منتشر شده در پنج شنبه, 30 فروردين 1397 16:58
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان در جمع خیرین:

استاندار اصفهان گفت: صنعت، مهاجرت، عدم مدیریت منابع آبی و... کشاورزان را در وضعیت سختی قرار داده است که خیرین باید همراه آن‌ها باشند و تا زمانی که وضعیت آن‌ها بهبود می‌یابد، همزمان به نیازهای روحی، جسمی وعاطفی آن‌ها توجه کنند.

 محسن مهرعلیزاده ظهر امروز در هشتمین نشست سالیانه مجمع و انجمن خیرین بهداشت و سلامت شهرستان‌های استان اصفهان اظهار کرد: در اصفهان 150 هزار نفر به‌ عنوان سفیر سلامت مشغول خدمت هستند که آمار خوشحال کننده‌ای است.

وی افزود: این جمعیت می‌توانند دیگران را به کار خیر فرابخوانند که در این صورت استانی مملو از خیر بهداشت و سلامت خواهیم داشت و با این کار به توسعه نیروی انسانی و گسترش سلامت اجتماع و زندگی کمک کنند.

استاندار اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با داشتن 800 خیریه و مجموعه اقدامات متنوعی که در کارهای خیر انجام داده است می‌تواند یک نمونه و الگو برای دیگر استان‌های ایران باشد که اعتقاد به کمک و ایثار در بین مردم آن پررنگ است.

مهرعلیزاده بیان کرد: در برخی از مناطق همانند شهرستان گلپایگان بیمارستان به اندازه کافی ساخته شده است و بهتر است که دامنه فعالیت خیرین به دیگر مناطق که نیازمند هستند گسترده شود.

وی ادامه داد: صنعت، مهاجرت، عدم مدیریت منابع آبی و ... کشاورزان را در وضعیت سختی قرار داده است که خیرین باید همراه آن‌ها باشند و تا زمانی که وضعیت آن‌ها بهبود می‌یابد، همزمان به نیازهای روحی، جسمی، عاطفی و ... آن‌ها توجه کنند.

استاندار اصفهان با بیان این که در کنار ارائه خدمات و درمان باید به بهبود سبک زندگی مردم نیز توجه شود که به زحمت و تلاش خیرین می‌افزاید، ادامه داد: مسئله خشک‌سالی و کم‌آبی استان ناراحت‌کننده است و از خیرین انتظار داریم که در آموزش سبک درست استفاده از آب کوشا باشند و مردم نیز باید همکاری کنند.

مهرعلیزاده با اشاره به لزوم کاهش مصرف آب بیان کرد: برای کاهش مصرف آب استفاده از تجهیزات و وسایل جدیدی که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت توصیه می‌شود که در کاهش 10 الی 15 درصدی آب نقش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین به‌جای کولرهای آبی که مقدار زیادی آب مصرف می‌کنند کولرهای گازی استفاده شود یا این را کولرها را با سایه‌بان بپوشانیم که در کاهش مصرف آب می‌تواند مؤثر باشد.

وی افزود: امسال منابع ورودی زاینده‌رود به یک‌سوم سال گذشته رسیده است، با توجه به این که 60 تا 65 درصد به آب شرب اختصاص می‌یابد، به کاهش 25 الی 30 درصدی آب شرب نیاز داریم که شهروندان باید به این میزان صرفه‌جویی کنند.

 

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه