شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21569
منتشر شده در سه شنبه, 13 ارديبهشت 1401 09:50
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه موقت اصفهان:

امام جمعه موقت اصفهان گفت: روز بزرگ عید فطر از جمله روزهای با عظمت و برای تمام مسلمانان جزو روزهای باشکوه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی صبح امروز _سه شنبه، سیزدهم اردیبهشت‌ماه_ در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: در ابتدا تمام نماز گذاران را به رعایت دستورات دین و تقوای الهی دعوت می‌کنم، روز بزرگ عید فطر از جمله روزهای با عظمت و برای تمام مسلمانان جزو روزهای باشکوه است.

وی افزود: یکی از معیارهای قبولی روزه‌ها در ماه رمضان پرداخت فطریه است امسال برای افرادی که مصرف گندم داشتند، حدود ۴۰ هزار تومان مشخص و زمان پرداخت این مبلغ تا ظهر روز عید فطر تعیین شده است و برای افرادی که نماز عید فطر اقامه می‌کنند تا پیش از نماز است و لازم است افراد اجازه پرداخت فطریه به فقرا را از مراجع تقلید خود دریافت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: دین اسلام، دینی جامع است، لذا علاوه‌بر عبادت بدنی و عبادت مالی نیز دارد، مؤمن در ماه رمضان وظیفه فردی خود و با پرداخت فطریه وظیفه اجتماعی خود را به جا می‌آورد، در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی برای افرادی که در تنگنای معیشتی قرار دارند، بهتر است ابتدا در پرداخت فطریه به نیازمندان که با آنها روابط فامیلی داریم شروع کنیم، همچنین برای انفاق مطلوب است که ابتدا مخفیانه انجام و از یکدیگر در این عمل سبقت گرفت شود و باید از مطلوب‌ترین‌ها انفاق کنید.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اعمالی که در روز عید فطر توصیه شده است، زیارت امام حسین (ع) و همچنین خواندن قرآن، زیارت عاشورا و دعای ندبه است. در قنوت نماز عید فطر از خدا می‌خواهیم که در تمامی خیرهایی که ۱۴ معصوم وارد شدند، ما نیز وارد شویم. امیدواریم خداوند رفتار و اخلاق انبیا را به عنوان عیدی به همه عطا کند.

آیت‌الله مهدوی ادامه داد: از خداوند می‌خواهیم صفات اهل بیت (ع) از جمله صبر و یقین را به همه افراد عطا کند.

وی گفت: دومین در خواست انسان‌های صالح از خداوند بعد از معرفت، عافیت است، عافیت به دو نوع است عافیت جسمی و عافیت روحی، در عافیت روحی انسان به مرحله‌ای می‌رسد که می‌تواند در زمان ظهور از جمله ایران امام زمان باشد، عافیت روحی افراد فکر و عمل سالم دارند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: از حماسه مردم ایران با زبان روزه در روز قدس تشکر می‌کنم، زیرا حضور مردم باعث تقویت امید مردم فلسطین شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند "مقاومت فلسطین تا به امروز جواب داده است و گسترش جبهه مقاومت در حال رقم خوردن است و عقب نشینی‌های اسرائیل طی سال‌های گذشته باعث شده که کشورهای سازشگر به فکر تجدید نظر بیافتند. " همچنین ایشان فرمودند "حضور مردم در روز قدس موجب افزایش استقامت مردم فلسطین شد و تا زمانی که رژیم غاصب مسلط بر فلسطین است، تمام روزها باید روز قدس باشد و ترویج اراده مقاومت در بین مردم فلسطین، شکست‌های پی در پی رژیم اسرائیل و آمریکای جنایتکار نشان‌دهنده افول رژیم صهیونیستی است، روزی خواهد آمد که اسرائیل از فکر انسان‌ها نیز محو شود. "

آیت‌الله مهدوی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی زمانی قصد تسلط بر منطقه را داشت، اما امروز پس از گذشته شکست‌های پی در پی از نیروهای محور مقاومت، این رژیم روز به روز ضعیف‌تر شده، همچنین امروز سنگ‌های در دست جوانان فلسطین به موشک‌های نقطه زن تبدیل شده و رعب و وحشت را در این رژیم ایجاد کرده است، کشورهای که با رژیم صهیونیستی روابطی را آغاز کردند، روزی از این اقدام خود پشیمان خواهند شد./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه