جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1775
منتشر شده در جمعه, 14 فروردين 1394 15:13
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه موقت اصفهان:

همراز: امام جمعه موقت اصفهان گفت: بیانیه مشترک هسته‌ای صادر شده در لوزان دو دریچه‌ای برای کاهش اختلافات است و به معنای توافق نهایی نیست البته مسئولان ایرانی باید مراقب حیطه‌های طرف مقابل باشند. آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز عبادی - سیاسی جمعه اظهار کرد: سال جدید...

 

همراز: امام جمعه موقت اصفهان گفت: بیانیه مشترک هسته‌ای صادر شده در لوزان دو دریچه‌ای برای کاهش اختلافات است و به معنای توافق نهایی نیست البته مسئولان ایرانی باید مراقب حیطه‌های طرف مقابل باشند.

 آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز عبادی - سیاسی جمعه اظهار کرد: سال جدید با نام حضرت زهرای مرضیه‌ (س) آغاز شد و ختم امسال نیز مصادف با ایام شهادت این بانوی مکرمه است، قطعاً سال 94 سال فاطمی است.

وی بیان کرد: مردم مؤمن اصفهان به خوبی تقارن ایام نوروز و ایام شهادت حضرت زهرا (س) را به بهترین نحو ممکن برگزار کردند و با برپایی غرفه‌هایی به نام حضرت زهرا (س) بوی فاطمی را در ایام نوروز طنین‌انداز کردند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: بر طبق روایات ائمه معصومین افرادی که شعائر دینی را پاس می‌دارند و از یک تقوی درونی برخوردار هستند.

مهدوی در ادامه با اشاره به شعار سال 94 دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی نامگذاری شده از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در بحث شعار سال 94 چندین نکته قابل تأمل و بیان است نخست آنکه همدلی و هم‌زبانی معلول یکدیگر هستند چنانچه دل آدمی متوجه مطلبی باشد زبان انسان نیز همراه آن خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در روز نخست سال جدید در مشهد مقدس گفت: ملت کارفرما و دولت کارگزار ملت است و برنامه‌ها و اقدامات دولت باید بر این اساس و این نوع تفکر انجام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت باعث اعتماد فی‌مابین می‌شود ابراز کرد: هرگاه صحبت از همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت می‌شود باید توجه داشت که تعریف جامع و کامل از همان مردم‌سالاری دینی است.

وی تأکید کرد: بدون شک از مهم‌ترین نتایج همدلی و هم‌زبانی یأس دشمنان از نفوذی در کشور و تحریف انقلاب و نظام است.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت سبب اتحاد میان گروه‌های خودی در داخل با هرگونه سلایق و گرایش می‌شود که پیشرفت کشور را به دنبال خواهد داشت.

  • همدلی و هم‌زبانی مانع از مفاسد اجتماعی و اقتصادی می‌شود

وی بیان کرد: همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت ثمرات و نتایج زیادی دارد که ممانعت از بروز و ظهور مفاسد اجتماعی، اداری و اقتصادی از مهمترین دستاوردهای ایرانی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به بیانیه مشترک صادر شده از سوی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و 1+5 روز گذشته اشاره و عنوان کرد: این بیانیه مشترک توافق نهایی نیست و تنها مقدمه‌ای برای رسیدن به توافق جامع در ماه‌های آتی است.

مهدوی اذعان کرد: بیانیه مشترک دریچه‌ای برای کاهش اختلافات فی‌مابین طرف‌های مذاکره‌کننده است، در این بیانیه هم برای ایران و هم برای طرف مقابل تعهداتی آورده شده است که امیدواریم طرف غربی به تعهدات خود پایبند باشد.

وی اضافه داشت: در بیانیه مشترک صادر شده چندین نکته مهم قابل بیان و تأمل است نخست ‌آنکه برای نخستین بار طرف مذاکره‌کننده غنی‌سازی هسته‌ای ایران را به طور رسمی و قانونی به رسمیت شناخته است و این قابل تحسین است.

وی ادامه داد: لغو بیانیه‌های شورای امنیت ملی علیه ایران و همچنین لغو کامل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران از دیگر امتیازات این بیانیه است.

امام جمعه موقت اصفهان متذکر شد: باید صریح و شفاف بیان کنیم که توصیه جدی ما علیرغم همه نتایج حاصل شده به تیم مذاکره‌کننده ایران این است که آگاه باشند آمریکا و غرب دشمن قسم خورده ایران و جمهوری اسلامی هستند و در کمین برای زدن ضربه به انقلاب و نظام نشستند.

وی تعیین سطح غنی‌سازی و میزان اورانیوم غنی شده توسط ایران را از دیگر نکاتی دانست که باید تیم مذاکره کننده ایرانی در روزهای آتی به خوبی به آن توجه کنند و ذره‌ای از اصول و عزت ایران در این عرصه کوتاهی و عقب‌نشینی نکنند.

عضو مجلس خبرگان همچنین به حمله‌های وحشیانه و ضداسلامی و ضد انسانی آل‌سعود با حمایت آمریکا به کشور یمن اشاره کرد و گفت: آل‌سعود با حمایت استکبار جهانی ناامنی را به یمن هدیه دادند و ادعای آنان مبنی بر تأمین امنیت برای حمله به یمن کذب محض است.

وی در پایان تأکید کرد: مردم یمن با خون خود، همبستگی و ایستادگی مانع از رسیدن آل‌سعود و آمریکا به متاع و منافع‌شان خواهند شد، در این برهه از زمان به خوبی مشخص شد اتحادیه عرب تنها ملعبه‌ای برای تأمین متاع و منافع ظالمین است.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه