جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 16144
منتشر شده در چهارشنبه, 03 دی 1399 16:27
تعداد دیدگاه: 0

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه بارشی و کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان خبر داد و گفت: وزش باد و بارندگی از غلظت آلاینده‌ها در کلانشهر اصفهان می‌کاهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از تسنیم، مژگان امیرامجدی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتا پایدار بر روی استان تا اواسط امروز بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با بیان ادامه افزایش آلاینده‌ها گفت: در کلانشهر اصفهان و در مناطق صنعتی به دلیل پایداری جو، شرایط غبار آلودگی، مه صبحگاهی و افزایش آلاینده‌های جوی ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از اواسط امروز سامانه ناپایدار بارشی از سمت غرب وارد استان می‌شود و تا اوایل وقت روز شنبه به تناوب شاهد بارش باران و برف و گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید در بیشتر مناطق استان به ویژه در بخش‌های شمال و شرق استان خواهیم بود.

امیرامجدی تصریح کرد: دمای هوا از روز جمعه تا شنبه در بیشتر مناطق استان بین 6 تا 10 درجه کاهش خواهد داشت، پیش بینی می‌شود دمای هوا طی 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق 2 تا 3 درجه افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به دمای شهر اصفهان، اظهار داشت: بیشینه دمای هوای اصفهان 7 درجه سانتیگراد و فردا صبح منفی 1 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: گرم‌ترین شهر استان خور و بیابانک با 15 درجه سانتیگراد و سردترین شهر استان چادگان با منفی 5 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی افزود: امروز وضعیت آلودگی هوا بسیار ناسالم برای عموم گزارش شده و رطوبت در سطح زمین و مه آلودگی باعث افزایش شرایط آلایندگی در کلانشهر اصفهان شد.

امیرامجدی با بیان تاثیر سامانه بارشی جدید به استان، گفت: انتظار می‌رود با وزش باد و بارش شرایط آلایندگی را به سمت بهبود پیش ببرد و برای فردا آلودگی نسبت به امروز کمتر خواهد بود ولی کامل رفع نخواهد شد.

وی تصریح کرد: وزش باد از عصر فردا پنج‌شنبه آغاز می‌شود و انتظار داریم برای روزهای جمعه و شنبه از شرایط نسبتا خوب هوا برخوردار شویم.

امیرامجدی افزود: به دلیل کاهش دما در کلانشهر اصفهان احتمال بارش برف وجود خواهد داشت ولی شدت بارش در مناطق غرب از امشب و فردا صبح و برای قسمت‌های شمال و شرق در اواخر روز پنج‌شنبه و جمعه پیش‌بینی شده است.

نوشتن دیدگاه