جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 16585
منتشر شده در دوشنبه, 29 دی 1399 12:22
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: به نظر می‌رسد که بسیاری از دستگاه‌ها وظیفه خود را در قبال کنترل و پیشگیری آلودگی هوا اجرا نکرده‌اند و بودجه‌ای برای پیشگیری از آلودگی هوا اختصاص نیافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، زهرا شیخی با اشاره به جلسات برگزار شده در راستای معضل آلودگی هوا اظهار داشت: بحث آلودگی هوا مربوط به امروز و دیروز نیست و مدت‌ زیادی است که قانون هوای پاک به صورت عملیاتی اجرا نمی‌شود.

وی نوع سوختی که در صنعت و وسایل نقلیه استفاده می‌شود را از دیگر دلایل آلودگی هوا دانست و افزود: در حال حاضر وسایل نقلیه فرسوده بسیاری وجود دارد که باید از رده خارج می‌شدند و شرایط برای مردم جهت جایگزینی وسیله نقلیه از طرف مسئولان مربوطه باید فراهم می شد که در سال‌های اخیر انجام نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معضل آلودگی هوا در حال حاضر در تمام کلان‌شهرها وجود دارد، به ویژه اصفهان که شرایط آن حتی از تهران هم بدتر است و یکی از دلایل آن صنعتی بودن این استان است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دعوت دستگاه‌های مربوطه در فراکسیون محیط‌ زیست به نظر می‌رسد که بسیاری از دستگاه‌ها وظیفه خود را در قبال کنترل و پیشگیری آلودگی هوا اجرا نکرده‌اند و از سویی دیگر سازمان بودجه و برنامه‌ریزی نیز بودجه کافی و لازم را برای این کار تخصیص نداده است.

شیخی با اشاره به این که این موضوع رها نشده و مجلس به جد پیگیری آن است، افزود: حتی مقرر شده به صورت ماهانه مسائل مرتبط را بررسی و گزارش آن را به مردم ارائه دهیم.

 

تسنیم

نوشتن دیدگاه