جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4070
منتشر شده در چهارشنبه, 10 آبان 1396 14:05
تعداد دیدگاه: 0
در بازدید مدیران شهری از میدان امام علی(ع) مطرح شد؛

شهردار اصفهان به همراه تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از 2 پروژه بزرگ شهر اصفهان بازدید کردند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان به همراه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از ۲ پروژه بزرگ رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان و میدان امام علی(ع) و پروژه های جانبی آن بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید بر رفع موانع موجود در اجرای پروژه ها تاکید و تسریع در روند اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

حل مشکلات مردم با مشارکت خود مردم میسر می شود

قدرت الله نوروزی در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی، با بیان اینکه رینگ چهارم ترافیکی شهر جزء اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد، اظهارکرد: این حلقه ترافیکی می تواند کمک بسیار بزرگی به ترافیک شهر اصفهان کند و شمال اصفهان را از وضعیتی که گریبانگیر آن شده رهایی بخشد.

وی با بیان اینکه رینگ چهارم ترافیکی طرح بسیار عظیمی است، تصریح کرد: در صورت اجرای این طرح زمینه های لازم برای حل ترافیک شهر اصفهان فراهم می شود و اصفهان از وجود کامیون های بزرگی که از این نقطه شهر عبور می کنند، نجات پیدا می کند.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به بازدید خود از میدان امام علی (ع)، افزود: این میدان در سال های گذشته در کمیسیون ماده پنج تصویب و پس از چندین سال عملیات اجرایی آن آغاز شده که به دلیل پیچیدگی های کار و آزادسازی های مختلف هنوز اجرای آن به طور کامل به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینکه بخش های زیادی از فاز دوم این طرح اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است، اضافه کرد: فاز سوم این طرح باقی مانده و قسمت هایی نیز که مورد بهره برداری قرار گرفته همچنان به دلایل مختلف رونق لازم را پیدا نکرده است.

نوروزی اجرای این طرح بزرگ را یکی از بهترین اقدامات در دست اجرا برای شهر اصفهان دانست وعنوان کرد: احیای میدان امام علی (ع) و پروژه های پیرامون آن با وجود دارا بودن بیش از ۷۰ مکان تاریخی، فرهنگی، میراث کهن، خانه های قدیمی و منطقه ای سرشار از گنجینه های قدیمی است که بیانگر بخش بزرگی از تاریخ طولانی کشور و حکومت های پیشین است و می تواند به محلی بسیار مناسب برای جذب گردشگر تبدیل شود.

شهردار اصفهان با اشاره به شعار توسعه مشارکت مردمی و با بیان اینکه نقش مردم را در تصمیم گیری های شهری بسیار موثر می دانیم، اضافه کرد: از مهمترین و بهترین راهکارها برای بازشدن گره های بسته شده این میدان حضور و نقش مردم است که سبب می شود نارضایتی هایی محدودی نیز که بابت اجرای این طرح وجود دارد برطرف گردد.

آرامش روانی مردم و کاهش آلاینده ها با اجرای حلقه چهارم ترافیکی شهر

نصیر ملت عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی شهروندان حمل و نقل روان و ترافیک کمتر است که در صورت تکمیل رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان بخش عمده ای از آلاینده های موجود ناشی از عبور و مرور خودروهای سنگین مرتفع می شود.

وی تصریح کرد: شهروندان از لحاظ روانی نیازمند عبور و مرور در فضایی آرام هستند که به طور حتم یکی از پروژه های بسیار بزرگ ما برای تسهیل حمل و نقل و آرامش روانی مردم اجرای پروژه رینگ چهارم است.

ملت گفت: مطالعات رینگ چهارم شهر اصفهان از سالیان قبل آغاز شده و به دلیل اینکه بخش عمده ای از طول این مسیر در خارج از حریم شهر اصفهان واقع شده امکان اجرای این پروژه به خوبی مهیا نشده که امید می رود با مدیریت اصولی در استان و شهرهای همجوار هر چه سریعتر این پروژه تکمیل شده و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با محدودیت های مالی فروانی برای اجرای پروژه های بزرگ عمرانی مواجه هستیم، افزود: این موضوع مشکلات جدی را برای اجرای پروژه های جدید به وجود می آورد اما درصدد هستیم با تعریف درآمدهای پایدار جدید پروژه هایی که نیاز شهر هست را در دستور کار قرار دهیم تا در سال ۹۷ شاهد تکمیل پروژه های نیمه تمام و شروع به کار پروژه های جدید باشیم.

از پیاده راه تا رینگ حفاظتی، طرح هایی برای آرامش شهروندان

علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز در حاشیه بازدید از رینگ حفاظتی و پروژه میدان امام علی (ع) شهر اصفهان، اظهار کرد: رینگ حفاظتی شهر اصفهان به طول ۷۸ کیلومتر یکی از اساسی ترین پروژه های شهر اصفهان در کنار توسعه مترو، اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی در چهار سال آینده است.

وی تصریح کرد: امروز از رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان از تقاطع کارخانه قند تا جاده خاتون آباد و بزرگراه شهید اردستانی تا میدان فرزانگان بازدید به عمل آمد و قرار شد اجرای این پروژه ها هر چه سریعتر در دستور کار اجرایی قرار بگیرد.

صلواتی با بیان اینکه مدیریت شهری اتمام رینگ چهارم حفاظتی تا چهار سال آینده است، ادامه داد: تاکید شهردار بر این بود که در ۲ ورودی اصلی شرق اصفهان موضوع نماد و هویت را مورد تاکید قرار دهیم تا هم در جاده اردستانی و هم بلوار ارغوانیه مسافرانی که به شهر قدم می گذارند با نمادهایی از شهر اصفهان مواجه شوند.

وی گفت: با اجرای رینگ چهارم حفاظتی ترافیک سنگینی که در محور خیابان عاشق اصفهانی، جاده دولت آباد، خیابان بعثت و سه راه نقشینه وجود دارد برطرف می شود و مردم مناطق ۷ و ۱۴ از آلودگی صوتی و آلودگی های ناشی از مسائل زیست محیطی ناشی از تردد خودروهای سنگین نجات پیدا می کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه های شهرداری برای بهبود حمل و نقل در شهر اصفهان، تاکید کرد: ما در هسته مرکزی و تاریخی شهر موضوع پیاده محوری، در حلقه دوم حمل و نقل عمومی وسامانه تندرو، در حلقه سوم روان سازی ترافیک و در حلقه چهارم ترافیکی یا حفاظتی کاهش عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین از سطح شهر را دنبال میکنیم که با ساماندهی این چهار حلقه ترافیک مناسبی را در سطح شهر خواهیم داشت.

صلواتی در ادامه با اشاره به برنامه های ترافیکی میدان امام علی (ع)، اظهار کرد: هم اکنون پارکینگ های مناسب برای اجرای پروژه های مختلف میدان پیش بینی شده است. عبور خط تندرو شرقی- غربی اصفهان در کنار احداث خط ۲ قطار شهری از کنار میدان امام علی(ع) می تواند تسهیل دسترسی شهروندان را به این میدان میسر سازد.

نوشتن دیدگاه