جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3272
منتشر شده در دوشنبه, 25 مرداد 1395 09:51
تعداد دیدگاه: 0
شهردار اصفهان:

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به صورت هفتگی تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا مهدی جمالی نژاد در اولین آیین تجلیل از معلمان برجسته فرهنگ، علم، اندیشه و قلم با عنوان «یادمهر» اظهارکرد: جایگاه فرهنگی امروز شهر اصفهان تنها در حوزه بناها، آثار تاریخی و کالبدی آن خلاصه نمی شود و میراث غنی و اصیل معنوی ما به همراه خالقان آنها نیز مطرح است.
وی افزود: اگر اصفهان را نصف جهان می نامند تنها به خاطر جاذبه های تاریخی آن نیست بلکه خالقان آنها که شامل ادبیان، فرهیختگان و نخبگان شهر می شوند سهم مهمی در جایگاه اصفهان دارند.
شهردار اصفهان تاکید کرد: ماندگاری نام این سرزمین گوهربار و پاک اسطوره ای مرهون استواری علم و دانش بزرگواران بوده و هست. کسانی که در دامان این شهر موزه پرورش پیدا کردند و برای کشور ما و جهان مایه مباهات شدند.
وی ضمن تشکر از خانواده مرحوم علی اکبر پرورش ادامه داد: استاد پرورش از چهره های شناخته شده شهر و کشور هستند که نماد معلمانی پاک دست، دوست داشتنی و صمیمی است.
جمالی نژاد با بیان اینکه امیدوارم تجلیل از این جامعه دلسوخته بتواند شهر را به شهر کرامت تبدیل کند، تصریح کرد: اصفهان منبع سرشاری از چهره هایی است که همه آنها برای ما ارزشمند هستند و این آیین شروع یک برنامه ادامه دار است، شهرداری اصفهان به صورت هفتگی تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان را در دستور کار خود قرار داده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تقدیر از معلمان نیز در این پروسه قرار می گیرد بیان داشت: اهمیت معلمان در مقام معماران نسل آینده ما ایجاب می کند تا فضایی ایجاد شود که خردمندترین و کاردان ترین افراد جامعه در این شغل شریف احساس رضایت و خوش بینی داشته باشند.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اسلام، معلم را به عنوان پدر روحانی معرفی می کند افزود: معلم یکی از پدران ثلاثه است که علم و دانش می آموزد و باید تمامی حقوق پدری در حقش رعایت شود چرا که پیامبر اعظم (ص) نیز در همین رابطه فرموند: انما بعثت معلماً.
وی خاطر به بخشی از بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند معلم اول خداوند است که مردم را از ظلمات خارج و به سمت نور، عشق و محبت و مراتب کمال که برای انسان است دعوت می کند و به دنبال آن انبیا هستند که شغلشان این است که علاوه بر نشر معارف الهی، با تربیت انسان، او را از مقام حیوانیت بالاببرند و به مقام انسانیت برسانند.
جمالی نژاد با تاکید بر حدیثی از امام صادق(ع) ادامه داد: دانشمندان وارثان پیامبران هستند و در نظام مقدس اسلام، معلم، مسئول تمام مقدراتی که برای کشور پیش می آید و تمام کسانی است که زیر دست او تربیت می شوند.
وی اظهار داشت: نشان پروش الهام گرفته از معلم عشق و ایثار "حضرت ابوالفضل العباس(ع)" است که یاد و خاطره استاد فرزانه اصفهانی مرحوم علی اکبر پرورش را نیز گرامی می دارد و به معلمانی که همچون شمعی سوختند تا محفل علم و تربیت روشن بماند، اهدا می شود.
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به حدیثی دیگر از پیامبر اسلام(ص) افزود: معلمان همچون ستارگانی در آسمان هستند که انسان ها در تاریکی های خشکی و دریا راه خود را با آن ها می یابند و هرگاه یکی از آنها خاموش شود چه بسا که راه یافتگان نیز گمراه شوند.
جمالی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: حضور این افراد موجب اعتلای نسل آینده خواهد شد و امید است با برپایی چنین مراسم هایی گوشه هایی از زحمات آنان ارج نهاده و بیش از پیش فرهنگ پاسداشت مقام معنوی معلم ترویج شود.

نوشتن دیدگاه