شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2981
منتشر شده در پنج شنبه, 27 خرداد 1395 10:43
تعداد دیدگاه: 0

از جمله ملزومات رشد و توسعه جوامع، ایجاد بسترهای فضایی و کالبدی مناسب برای استفاده همه اقشار جامعه از خدمات و امکانات عمومی، به منظور تحرک و جابه جایی بهتر و دسترسی آسان تر در سطح شهر است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از اصفهان زیبا، با توجه به اهمیت مساله، مراکز تفریحی به خصوص پارک ها، فضاهای سبز و باغ های شهری، باید به گونه ای طراحی و احداث شوند که معلولان جسمی- حرکتی نیز قادر به استفاده از اینگونه اماکن باشند.
در این رابطه مشاور مناسب سازی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس گزارش های ستاد مناسب سازی استانداری که از سوی اداره کل مناسب سازی کشور منتشر شده، شهرداری اصفهان در بین تمامی سازمان ها و ارگان هایی که در امر مناسب سازی ها وظایفی بر عهده دارند، بهترین عملکرد را در سطح کشور داشته است.
علیرضا ابراهیمیان افزود: به دست آوردن چنین جایگاهی گویای این است که شهرداری اصفهان در زمینه مناسب سازی فعالیت های خوبی انجام داده است. وی تاكید كرد: پروژه هایی را به عنوان الگو در شهر تعریف کردیم تا در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان اجرا و به عنوان تجربه موفق از آن یاد شود، از این رو بر اساس اهمیت این پروژه ها بودجه امسال را تعیین و در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان اولویت های مناسب سازی را مشخص کردیم که شامل مناسب سازی معابر، بوستان ها و ساختمان های در اختیار شهرداری می شود.ابراهیمیان خاطرنشان كرد: سند راهبردی مناسب سازی برای تبیین نقشه راه 10 ساله، به سفارش ستاد مناسب سازی و معاونت شهرسازی و معماری در معاونت پژوهش در حال انجام است که این سند برای اولین بار در کشور آماده می شود. وی ادامه داد: در حال حاضر مشاور آن انتخاب شده، اولین جلسه کمیته نظارت و راهبری پروژه نیز هفته گذشته برگزار شد و در صدد هستیم که تا پایان سال این سند آماده می شود.
مشاور مناسب سازی شهرداری اصفهان گریزی هم به آمارهای اعلام شده از روند مناسب سازی ها در شهر زد و گفت: در این باره درصدهای مختلفی ارائه می شود، اما من فقط در مورد فضاهای در اختیار شهرداری می توانم بیان کنم که تاکنون مناسب سازی 35 درصد فضاهای شهری انجام شده و در صدد هستیم در برنامه 10 ساله این عدد را به شاخص بالای 90 درصد برسانیم. وی تاکید کرد: قطعا مناسب سازی ها در ابعاد مختلف پیگیری می شود.
ابراهیمیان افزود: به منظور پاسخگویی به ارگان ها و سازمان های ذیصلاح، نماینده شهرداری در جلسات مناسب سازی حضور مستمر دارد.
وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن طرح جامع پیاده روسازی، گفت: در پیاده روسازی های جدید و پیاده روهای ترمیم شده، مسیرهای عبور نابینایان در نظر گرفته شده و ضوابط مناسب سازی هم در آنها رعایت می شود./

نوشتن دیدگاه