شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24799
منتشر شده در چهارشنبه, 10 آبان 1402 00:25
تعداد دیدگاه: 0

در حالی که این روزها اصفهانی ها از برخی کاستی ها در شهر نگران هستند، رئیس شورای اسلامی این شهر طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار موارد پنجگانه ای شده است که با توجه به وضعیت بودجه کشور، بعید است غیر از جنبه تبلیغاتی و شو سیاسی، کارآیی دیگری داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، ششم مهر ماه گذشته نامه ای با امضای محمدنورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به رئیس جمهور ارسال گردیده که در آن به موارد زیر اشاره شده است:
1- درخواست دستور به وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی و سازمان مدیریت برنامه برای تسریع در امور قطار سریع السیر اصفهان – تهران.
2- درخواست دستور به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بانک ملی برای تعین تکلیف وضعیت کارخانه ریسباف.
3- درخواست دستور به وزاری نفت، نیرو وصمت برای پیگیری وضعیت واحدهای آلاینده در شعاع 10 کیلومتری اصفهان در فصل پائیز .
4- درخواست دستور به وزارت راه و شهرسازی جهت حل مشکل حمل و نقل و تردد و کمبود ناوگان هوایی، ریلی، زمینی و ... برای جابجایی مسافر از این شهر به استان های کشور.
5- درخواست تاکید به وزیر ورزش وجوانان برای راه اندازی هرچه سریعتر دهکده المپیک...

نامه شورا به رئیسی


و این در حالی است که شهروندان اصفهانی هنوز پس از ماه ها از تغییر در روند جمع آوری پسماند در اصفهان، وقتی از منازل خود خارج می شوند سر برخی از کوچه ها با انباشت زباله مواجه می شوند.
همچنین اصفهانی ها از برخی پروژه های به زمین مانده مدیریت شهری این شهر در خسران و ضرر هستند و از آن رنج می برند و یا این که ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان روز به روز در حال فرسوده شدن است و همین موضوع علاوه بر نگرانی برای شهروندان، باعث اتلاف وقت زیادی از جمعیت بالغ بر 2 میلیون نفری شهر اصفهان شده که یا در وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده و یا پشت ترافیک های طاقت فرسا تلف می شود.
لذا بد نبود آقای رئیس شورا که تجربه شایانی نیز در مدیریت شهری نصف جهان -هم به لحاظ نسبی و هم به لحاظ سببی!!- دارد، با نیم نگاهی به اساسنامه شهرداری کلان شهرها از جمله اصفهان ، در می یافت که درخواست چنین مواردی که همگی نیازمند ردیف بودجه مصوب در قانون بودجه کشور می باشد، وظیفه طیف نمایندگان استان بوده و وظیفه مدیران شهری اعم از اعضای شورا که منتخبین مردم می باشند و مدیران منصوب در این مجموعه ابتدا پاکیزگی شهر، سپس اداره بهینه شهر و تسهیل در ساخت و ساز برای شهروندان و اقداماتی از این دست است.
حال هرچند که خداوند باری تعالی مبنا را بر " الاعمال بالنیات" گذاشته وما که باشیم که خلاف این مسیر گام برداریم و مطمئنا نیت آقای نورصالحی نیز خیر اندر خیر بوده است، ولی همین تداخل عمل شائبه هایی را ایجاد می کند که به طور مثال، برخی تصور می کنند ایشان با این رویه و نامه نگاری به رئیس جمهور و ... برای محرزاتی که تکلیف آن مشخص است و آن هم چیزی نیست غیر از "بی پولی" در کشور، آن هم از سوی مراجع غیر ذیصلاح؛ قصد دارند کمی پررنگ تر از پررنگ در انتخابات اسفند ماه حضور یابند و نه برای خودشان، که بلکه همچون دایه ای دلسوزتر از مادر برای برخی از همفکرانشان پای صندوق ها حاضر شوند.
البته تاریخ اصفهان از این قبیل اقدامات همچون درخواست از رئیس جمهور برای اجرای مدیریت واحد شهری در کلان شهرها، در خواست از روسای سه قوه برای اجرای پروژه بهشت آباد، درخواست از رئیس جمهور و وزیر نیرو برای اجرای پروژه کوهرنگ 3، درخواست از وزیر کشور توسط یکی از اعضای شورای سابق برای صدور حکم شهردار اصفهان و... کم ندید که حتی یکی از آن ها نیز برای اصفهانی ها آّب نداشت، چنانچه برای کاتبین نامه ها نان داشت نیز ما بی خبریم!!!
در پایان، همچون گذشته، ملالی نیست جز دوری شما..../انتهای پیام

به قلم رضا صالحی پژوه

نوشتن دیدگاه