جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1904
منتشر شده در چهارشنبه, 06 خرداد 1394 11:45
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه رودخانه زاینده‌رود با قدمت 7 هزار سال است، گفت: هنوز طرح احیای زاینده‌رود به نتیجه نهایی نرسیده و مسائل مدیریتی سبب شده وضعیت زاینده‌رود از رودخانه دائمی به فصلی تبدیل شود. رسول زرگرپوربا اشاره به اینکه استان اصفهان، یکی از برترين استان هاي کشور و در عين حال،...

 

 استاندار اصفهان با اشاره به اینکه رودخانه زاینده‌رود با قدمت 7 هزار سال است، گفت: هنوز طرح احیای زاینده‌رود به نتیجه نهایی نرسیده و مسائل مدیریتی سبب شده وضعیت زاینده‌رود از رودخانه دائمی به فصلی تبدیل شود.

رسول زرگرپوربا اشاره به اینکه استان اصفهان، یکی از برترين استان هاي کشور و در عين حال، بسیار ویژه و مهم و پر مشکل است، عنوان کرد: بعد از جدا شدن استان البرز از تهران بیشترین صنایع کشور در استان اصفهان مستقر است و اصفهان صنعتی ترین استان کشور است که حدود 10 درصد صنایع بزرگ و 10 هزار صنعت متوسط و بزرگ در آن قرار دارد.
وی ضمن بیان اینکه اصفهان از سال آینده پایتخت گردشگری جهان اسلام می‌شود، اظهار داشت: بالغ بر 5 میلیون نفر در سرزمینی به وسعت 100 هزار هکتار کیلومتر مربع در مرکزیت ایران و استان اصفهان زندگی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه رودخانه زاینده‌رود با قدمت 7 هزار سال است، گفت: هنوز طرح احیای زاینده‌رود به نتیجه نهایی نرسیده و مسائل مدیریتی سبب شده وضعیت زاینده‌رود از رودخانه دائمی به فصلی تبدیل شود.
رسول زرگر پور افزود: بعد از 3 ماه از شروع کار، طرح 9 ماده‌ای احیای حوزه آبریز زاینده‌رود را به شورای عالی آب ارائه دادیم که برای نخستین بار در کشور مدیریت یکپارچه حوزه آبریز زاینده‌رود محقق شد و اکنون هم در حال پیگیری است.
استاندار اصفهان در خصوص آلودگی هوای استان عنوان کرد: تا قبل از سال 93 هر 24 ساعت 500 تن گوگرد توسط نیروگاه‌ها به هوای اصفهان پمپاژ می‌شد و محورهای آران و بیدگل به نایین، برخوار به تالاب گاوخونی و خور از جمله محورهای ریزگردها در این استان است که اگر 10 هزار هکتار تثیبت خاک انجام نشود بدون شک از نظر وجود ریزگردها به شهر اهواز نزدیک می‌شویم.
وی با بیان اینکه در اصفهان 30 درصد بیابان وجود دارد، گفت: استان اصفهان نخستین استانی است که سند آمایش سرزمینی را تهیه کرده و محورهای توسعه استان برای 20 سال آینده در سند آمایش سرزمینی علم و فناوری، گردشگری و هنر است.
زرگرپور سال 94 را سالی طلایی برای محیط زیست خواند و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب با جدیت و دید عمیق حداقل 15 محور را برای محیط زیست مطالبه کردند که در طول تاریخ کشور محیط زیست هرگز چنین جایگاهی نداشته است که باید موضوع زاینده‌رود در جلسات شورای عالی محیط زیست مطرح شده و برای آن چاره اندیشی شود.
رسول زرگرپور در خصوص پتانسیل های استان بیان داشت: حدود 19 درصد تولید ناخالص ملی بخش صنعت، حدود 70 درصد فولاد کشور و حدود 50 درصد سنگ و مصالح ساختمانی کشور در این استان به دست می آید و همچنین با اینکه اصفهان، استان نفت خیزی نیست حدود 30 درصد فرآورده های نفتی در استان تولید و از همه مهمتر 60 درصد مصنوعات طلای کشور در این استان ساخته می شود.
استاندار اصفهان بیان کرد: در بخش دانشگاهی هم استان اصفهان، دومین استان دانشگاهی کشور است به طوری که 330 هزار دانشجو در این استان تحصیل می کنند و 5 دانشگاه مادر که در رده های بین المللی جا دارند در اصفهان قرار دارد؛ همچنین 160 واحد آموزش عالی در استان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان بهشت گردشگری است، افزود: نزدیک به 60 درصد صنایع دستی کشور در استان اصفهان تولید می شود که بیش از 100 اثر آن دارای مهر اصالت یونسکو است و براساس آمارهایی که گرفته شد در ایام نوروز روزانه 250 تا 280 هزار نفر وارد میدان امام خمینی(ره) می شدند.
وی در خصوص بخش کشاورزی استان هم بیان کرد: در بخش کشاورزی 450 هزار هکتار اراضی حاصل خیز در استان وجود دارد که در این چند سال با خشک سالی که مواجه بودیم حدود 100 هزار هکتار آنها از چرخه تولید خارج شد ولی همچنان در بخش کشاورزی متخصص ترین کشاورزان و بهره برداران را داریم.

نوشتن دیدگاه