جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1866
منتشر شده در سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 11:59
تعداد دیدگاه: 0
استانداراصفهان دلیل دریافت کارت زرد از وزارت کشور را تشریح کرد

استاندار اصفهان از تغییر رویکرد دستگاه های اجرایی استان اصفهان در نحوه برخورد با موضوع اسیدپاشی اصفهان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: "من مسئول پیگیری پرونده اسیدپاشی نیستم ، اما به عنوان رئیس شورای تامین استان اصفهان...


استاندار اصفهان از تغییر رویکرد دستگاه های اجرایی استان اصفهان در نحوه برخورد با موضوع اسیدپاشی اصفهان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: "من مسئول پیگیری پرونده اسیدپاشی نیستم ، اما به عنوان رئیس شورای تامین استان اصفهان شهادت می دهم که ذره ای در سرعت عمل ماموران انتظامی ، اطلاعاتی و دستگاه قضایی برای شناسایی و برخورد با متهم یا متهمان اسیدپاشی خللی وارد نشده است."
وی با تاکید بر این که هردوهفته یکبار شورای تامین استان برگزار و اولین موضوع مطرح در این شورا مسئله اسیدپاشی است، اظهار کرد: "اینکه در این زمینه اطلاع رسانی صورت نمی گیرد به این دلیل است که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده ، اما در شیوه پیگیری این پرونده اتفاقاتی افتاده که به نظر می رسد با رویکرد جدید سریع تر به نتیجه برسیم."

  • در موضوع موزه اصفهان از "رانت رفاقت" استفاده کردم

وی همچنین به موضوع رفع مشکلات اداری موزه تاریخی اصفهان اشاره کرد و افزود: اصفهان که در تمام دنیا به عنوان یک شهرموزه شناخته می شود، متاسفانه موزه ندارد و این موضوع زیبنده شهر اصفهان نیست، لذا با هماهنگی بانک ملی و با استفاده از "رانت رفاقت" توانستیم محل کارخانه ریسباف را که برای انتقال به استانداری جهت کاربری موزه دارای مشکلات اداری بود، استفاده کنیم و امیدوارم هرچه سریع تر این مکان به موزه تاریخی اصفهان تبدیل شود.
زرگرپور در ادامه از راه اندازی فاز اول موزه دفاع مقدس استان اصفهان تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد:استان اصفهان با دارا بودن 6درصد جمعیت کشور ، حدود 10 درصد شهدا و 11 درصد ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده ، اما هنوز موزه دفاع مقدس ندارد که این امر درشان مردم ولایی و شهیدپرور استان اصفهان نیست.
استاندار اصفهان بیان کرد: طی جلسه ای که در این زمینه برگزار شد ، استانداری مبلغ 2 میلیاردتومان ، شهرداری 6 میلیارد تومان و فولاد مبارکه نیز حدود 200 هزار یورو برای تکمیل فاز اول این موزه تقبل کرده که امیدواریم تا پایان سال 94 به بهره برداری برسد.

  • برای خرید واگن های مترو کارت زرد گرفتم

استاندار اصفهان همچنین در این نشست خبری به موضوع مترو اشاره کرد و گفت: به نظر من یکی از دلایل اصلی عقب ماندن اصفهان از دست یابی به مترو ، دعواهای مسئولان میراث فرهنگی و مدیران شهری در قبل بوده که سعی کرده ایم این دعوا ها را مدیریت کنیم تا کار به خوبی پیشرفت کند.
زرگرپوردر تشریح دریافت کارت زرد از وزارت کشور ادامه داد: یک رام واگن از طرف شرکت مادرتخصصی زیرنظر وزارت کشور به مترو اصفهان تخصیص یافته بود که به نظر می رسید این تعداد واگن برای استان اصفهان مافی نیست، لذا با مسئولیت خودمان برای خرید سه رام دیگر به صورت آزاد قرار داد بستیم که همین امر باعث شد تا از وزارت کشور کارت زرد بگیرم.
استاندار اصفهان با اشاره به این که برای راه اندازی مترو در اصفهان و خروج از حالت فعلی باید جسارت داشت، افزود: این پروژه چندین سال است در اصفهان اجرایی شده ،ولی به دلیل پاره ای مشکلات هنوز به نتیجه نرسیده و باید برای این موضوع به طور جدی فکر کرد.
استاندار اصفهان اظهار کرد: درساخت ایستگاه مترو انقلاب یک تونل تاریخی متعلق به دوره صفویه کشف شده است، اما این موضوع دلیل نمی شود که این پروژه متوقف شود، لذا تلاش می کنیم تا با تشکیل کمیته ای راه های نجات این تونل تاریخی بررسی و شاید هم به این نتیجه برسیم که از این راه آب مستند سازی صورت پذیرد و روند ساخت ایستگاه میدان انقلاب ادامه یابد.

  • تغییرات مدیریتی استان کاملا عادی است

زرگرپور همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی همراز پیرامون تغییرات مدیریتی جدید در این استان بیان کرد: این تغییرات معمولا به چهاردلیل عمده ارتقای شغلی مدیران ، بازنشستگی ، سلب صلاحیت فردی و عدم برآورده شدن انتظارات انجام گرفته که امری کاملا عادی تلقی می شود.
وی اضافه کرد:سه فرماندار، سه مدیرکل ، یک معاون استاندار و چهار رئیس بانک طی یک ماه و نیم گذشته در استان اصفهان تغییر کرده و این تغییرات همچنان ادامه دارد.
استاندار اصفهان گفت: حدود یکسال و نیم از زمان حضور من در استان اصفهان می گذرد و طبیعی است که یک ارزیابی کلی نسبت به مدیران و مسئولان داشته باشم و بر اساس چهارموضوع اعتدال ، تخصص ، کارآیی و تعامل که از همان ابتدا بیان شده دست به تغییرتی در این استان بزنم.
وی همچنین از وجود پشت پرده ها، فشار ها و اعمال نظرهایی در انتصابات استان خبرداد و افزود:تاکنون هیچ یک از این فشارها در تصمیمات مدیریتی موثرنبوده و برای انتصاب افراد صرفا چهارموضوع بالا را در نظر گرفته ام.
استاندار اصفهان از انتصاب مدیرکل اموراجتماعی استانداری اصفهان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: برای انتصاب فردی در این پست به عمد صبرکردیم تا معاون سیاسی امنیتی استانداری منصوب گردد و فردی را که مورد نظر خودش است منصوب نماید.

نوشتن دیدگاه