جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1814
منتشر شده در یکشنبه, 30 فروردين 1394 13:20
تعداد دیدگاه: 0
رئیس ستاد هفته نکوداشت اصفهان:

رئیس ستاد هفته نکوداشت اصفهان ضمن تبیین برنامه های این هفته که از سوم اردیبهشت ماه آغاز می شود، نبود برنامه برای تقریب ادیان و مذاهب را از نقاط ضعف این هفته بیان کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، علی قاسم زاده پیش از ظهرامروز در جمع خبرنگاران و درپاسخ به سئوال خبرنگارما مبنی بر این که چرا...


رئیس ستاد هفته نکوداشت اصفهان ضمن تبیین برنامه های این هفته که از سوم اردیبهشت ماه آغاز می شود، نبود برنامه برای تقریب ادیان و مذاهب را از نقاط ضعف این هفته بیان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علی قاسم زاده پیش از ظهرامروز در جمع خبرنگاران و درپاسخ به سئوال خبرنگارما مبنی بر این که چرا دربرنامه های هفته نکوداشت اصفهان خبری از تقریب ادیان و مذاهب نیست؟ گفت:متاسفانه نبود برنامه هایی از این دست از نقاط ضعف این ستاد تلقی شده و تلاش می کنیم در سال های آینده به این موضوع نیز نگاه کارشناسانه ای داشته باشیم.
وی افزود: برخی از کارشناسان معتقد هستند که هنوز عامه مردم با هفته نکوداشت اصفهان ارتباط برقرار نکرده اند که به همین منظور تلاش کرده ایم گروه های مختلف را برای اجرای برنامه های عمومی و خاص در این هفته دخیل نماییم.
وی اظهار کرد:حدود 400 ایده از سوی صاحب نظران برای این هفته به ستاد هفته نکوداشت اصفهان ارسال شد که از این تعداد 32 ایده نهایی و تصویب گردید که در این هفته این برنامه ها اجرایی می شوند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان تصریح کرد:تمامی برنامه هایی که برای این هفته در نظرگرفته شده است،با اصفهان ارتباط موضوعی و مفهومی دارد و تلاش شده تا عظمت نام اصفهان در این هفته به شهروندان یادآوری شود.
قاسم زاده ادامه داد:برخی از فرهیختگان و صاحب نظران اصفهان آذرماه را روز اصفهان می دانند که شهرداری نیز به نظر آن عزیزان احترام گذاشته و چنانچه برنامه ای برای آن روز داشته باشند،از برنامه های آنان نیز حمایت می کند.
وی همچنین در پاسخ به خبرنگاری که پرسید در برنامه گذشته شهرداری اصفهان که با موضوع میراث ناملموس برگزار شد، انتقاداتی به نحوه جانمایی غرفه ها در این میدان تاریخی و باستانی شده بود لذا برنامه شهرداری برای رفع نگرانی های میراثی درباره میدان تاریخی امام(ره) در برنامه پیش رو چیست؟، افزود: نقطه تمرکز برنامه های هفته نکوداشت اصفهان در میدان امام علی(ع) بوده و این ستاد برنامه ای در میدان امام (ره)برگزار نخواهد کرد.
رئیس ستاد نکوداشت هفته اصفهان با بیان این که هدف از برگزاری این هفته دستیابی به ارتقای هویت شهری است، اضافه کرد:برای این که بتوانیم هویت یک شهر را ارتقا ببخشیم نیاز داریم تا مردم امتیازات آن شهر را بشناسند و در پیشبرد اهداف فرهنگی آن خود را موظف به مشارکت بدانند.
قاسم زاده بیان کرد: در حال حاضر علم،هنر ، تخصص ، فن و عظمت و بزرگی در اصفهان تجمیع شده، اما متاسفانه نه تنها مردم عادی که در برخی مواقع شاهد آن هستیم که کارگزاران فرهنگی شهر نیز ارتباط خوبی با شهر برقرار نمی کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان همچنین گفت:در این هفته تلاش می کنیم تا ارکان هویتی شهر را به مردم بشناسانیم، چرا که معتقدیم اگر مردم عظمت و بزرگی شهرشان را بشناسند به آن احترام می گذارند.
بنا بر این گزارش پیش از این برخی از اصفهان شناسان در قالب گروهی به سرپرستی مرحوم دکتر لطف اله هنرفر اول آذرماه را زائیچه اصفهان دانسته و روز اصفهان را روز اول آذرماه اعلام کرده بودند که شهردار اصفهان نیز با امضای آن صورتجلسه این موضوع را پذیرفت، اما طی سال های اخیر و براساس مصوبه ای در شورای شهر، از روز سوم تا یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته نکوداشت اصفهان مشخص شد که برخی تولد شیخ بهایی را منشاپدید آمدن این هفته بیان کرده اند البته این در حالی است که برخی از منابع تاریخی تولد شیخ بهایی را اسفند ماه می داند.

نوشتن دیدگاه