جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 11709
منتشر شده در شنبه, 24 اسفند 1398 17:14
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان تاکید کرد:

استاندار اصفهان مصوبات ستاد مرکزی کرونا در کشور را برای تصمیم گیری های استانی منشا تصمیم گیری دانست و گفت: برای هر تصمیمی که در این زمینه گرفته می شود، ساعت ها کار کارشناسی و مشاوره علمی صورت گرفته است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، عباس رضایی ساعتی پیش در گفت و گو با خبرنگاران که از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفت گفت: با هماهنگس دستگاه قضایی و تعزیزات حکومتی، ماسک هایی که از محتکرین کشف می شود در دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان که هر روز حدود 15 هزار ماسک مورد نیازشان است توزیع می شود.

رضایی به لزوم ماندن اصفهانی ها در خانه اشاره کرد و افزود: بزرگترین درخواست ما از هم استانی های عزیز این است که به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند مگر در شرایط کاملا اضطرار.

وی ادامه داد: در ایام نوروز هیچ مدرسه، ورزشگاه و اماکن عمومی حق ارایه خدمات به میهمانان ندارند و در هیچ پارکی اجازه نصب چادر به کسی داده نخواهد شد و هیچ اصفهانی حق ندارد منزل خود را به مسافران اجاره بدهد. در غیر اینصورت دادستان عمومی وانقلاب و بنده این موضوع را به طور جدی پیگیری می کنیم و اگر این اتفاق افتاد با موازین قانونی با آن دسته از همشهری ها برخورد می کنیم.

استاندار اصفهان بیان کرد: اکنون بیمارستان ها در زمینه تجهیزات و امکانات کمبودی ندارند و چندین کارخانه در استان اصفهان خط تولید خودشان را تغییر دادند و تجهیزات لازم برای مقابله با کرونا را تولید می کنند، مثلا به صورت موقت خط تولید رنگ را تبدیل به الکل کردند.

رضایی از کمک 70 میلیارد تومانی دولت به استان اصفهان برای مقابله با کرونا خبر داد و افزود: 50 میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و 20 میلیارد تومان نیز برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان گرفتیم و این مبلغ جدای از 790 میلیارد تومانی است که دولت از طریق وزارت بهداشت برای دانشگاه های علوم پزشکی استان ها در نظر گرفته است.

وی همچنین از عدم امکان تعطیلی ادارات و سازمان ها زودتر از تاریخ مقرر خبر داد و اظهارکرد: تعطیلی ادارات و سازمان ها جزو اختیارات استاندار ها نیست و ما تا روز 29 اسفند ماه در استان اصفهان فعالیت خواهیم کرد، چرا که تعطیلی استان اصلا معنی ندارد و چنانچه استان را تعطیل کنیم کدام سازمان یا نهاد می خواهد به مردم خدمات ارایه کند؟

وی بیان کرد: البته کارمندان و کارکنانی که بیماری زمینه ای دارند شناسایی شده و به آن ها مرخصی داده شده است، ولی تعطیلی زودتر از موعد استان اصلا در برنامه نیست.

استاندار اصفهان افزود: دو هفته قبل بر اساس مصوبه ستاد ملی ساعت کار اداری را تا 2 ساعت و نیم تقلیل دادیم، ولی اصلا جواب نداد چون جمعیتی که می توانستند از 7 و نیم تا 14 مراجعه کنند در طول زمان کمتری آمدند و این یعنی ازدحام بیشتر، ازدحام بیشتر هم یعنی شیوع بیشتر.

رضایی درخصوص اینکه چرا ورودی های شهر مسدود نشده است، تصریح کرد: جایگاه و شرایط جغرافیایی ما با برخی استان های دیگر فرق می کند، برخی استان ها در بن بست قرار دارند، ولی ما نمی توانیم این کار را بکینم، اگر کسی خواست از تهران به شیراز برود مجبور است از استان اصفهان عبور کند، ما شرایط ویژه و خاص خودمون را داریم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اینجا ایالت اصفهان نیست، استان اصفهان است گفت: شهروندان اگر دیدند شهروندی یا معاملات املاکی ها خانه ای را اجاره می دهند، به فرمانداری یا دادسرا اعلام کنند با این افراد به شدت برخورد می کنیم، ولی نمی توانیم خارج از حیطه مصوبات ستاد مرکزی اقدامی انجام دهیم.

وی در خصوص دفن اموات مبتلا به بیماری کرونا در آرامستان های اصفهان نیز خاطرنشان ساخت: دفن اموات مبتلا به کرونا شامل یک پروتکل خاص است که رعایت می شود، ولی دفن اموات کرونا مثبت دیگر استان ها در استان اصفهان را تکذیب می کنم و چنانچه این اتفاق بیافتد، شهردار و اعضای شورای شهر که آرامستان ها زیر نظر آن ها می باشد، باید پاسخگو باشند.

بنا بر این گزارش، در مبادی ورودی اصفهان 14 نقطه مشخص شده که در آن به عنوان ایستگاه های غربالگری مسافرانی که قصد ورود به اصفهان دارند را غربالگری کرده و از ورود بیماران با نشانه های تب بالا و تنگی نفس به استان جلوگیری به عمل می آورند.

 

 

نوشتن دیدگاه