شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 23154
منتشر شده در دوشنبه, 19 دی 1401 16:26
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم یزد و اشکذر:

نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: اجرای کامل خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس زمینه توسعه اقتصادی، فناوری و صنایع نوین و در نتیجه ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده استان یزد را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تأمین منابع پایدار آب و حل مشکلات جدی مردم این استان در زمینه کیفیت و کمیت آب، در دولت‌های قبل نیز مطرح بوده که با پیگیری‌های جدی دولت سیزدهم در حال تحقق یافتن است.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب مردم استان یزد نسبت به استان‌های دیگر کمتر است، افزود: اجداد و نیاکان ما با استفاده از شیوه‌های قدیمی مانند حفر قنات، آب را از صدها کیلومتر دورتر تأمین کرده‌اند و در نتیجه مردم این استان قدر آب را می‌دانند.
وی یادآور شد: هم‌اکنون حدود 400 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود و برای تأمین آب شهر یزد مشکلات زیادی وجود دارد.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه خط انتقال آب از سال 1394 به میزان 500 میلیون مترمکعب با تایید وزیر وقت نیرو به این استان اختصاص داده شده است، گفت: با توجه ویژه رئیس‌جمهور، اواخر هفته جاری عملیات اجرایی انتقال 200 میلیون مترمکعب آب بر اساس شرایط جغرافیایی، چهارراه مراسلاتی، کریدور حمل‌ونقل و سرمایه‌گذاران بسیار، برای این استان آغاز می‌شود.
وی در خصوص آثار اجرای این پروژه نیز اظهار کرد: توسعه اقتصادی، حفظ محیط زیست و ماندگاری حیات استان مبتنی بر روش‌های نوین توسعه، در سایه اجرای کامل این پروژه عملیاتی ‌می‌شود.
نماینده مردم یزد و اشکذر با تأکید بر نیاز شدید این استان به آب و همچنین وجود جمعیت بیکار تحصیلکرده اظهار داشت: اجرای این پروژه زمینه توسعه فناوری و صنایع نوین جهت ایجاد اشتغال برای قشر تحصیلکرده را فراهم می‌کند و تحقیق این امر از اولویت‌های استان است./انتهای پیام

عکس آرشیوی است

نوشتن دیدگاه