جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2198
منتشر شده در سه شنبه, 17 شهریور 1394 11:19
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان در دیدار هیئت اقتصادی آلمان:

استاندار اصفهان در دیدار با هیئت اقتصادی از ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان گفت: توافق وین فضای جدیدی را برای ارتباط با کشورها گشوده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان؛ استاندار اصفهان در دیدار با هیئت اقتصادی از کشور آلمان با اشاره به روابط دیرینه اصفهان با...



استاندار اصفهان در دیدار با هیئت اقتصادی از ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان گفت: توافق وین فضای جدیدی را برای ارتباط با کشورها گشوده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان؛ استاندار اصفهان در دیدار با هیئت اقتصادی از کشور آلمان با اشاره به روابط دیرینه اصفهان با کشور آلمان اظهار کرد: ما روابط بسیار خوبی با آلمان داشته‌ایم ولی به علت تحریم‌ها این ارتباط به 10 درصد تقلیل یافت.

وی با اشاره به توافق ایران با گروه 1+5 افزود: توافق وین فضای جدیدی را برای ارتباط با کشورها گشوده است.

استاندار اصفهان به خواهرخواندگی اصفهان با فرایبورگ اشاره کرد و افزود: یکی از خیابان‌های اصفهان به نام فرایبورگ نام‌گذاری شده است که این نشان از رابطه دیرینه دارد و این رابطه فرهنگی مستحکم می‌تواند عامل توسعه بیشتر روابط میان دو کشور شود.

زرگرپور ادامه داد: اصفهان پتانسیل‌های بسیار خوبی نظیر 70 درصد تولید فولاد کشور، 60 درصد تولید طلای کشور و 50 درصد تولید مصالح ساختمانی و سنگ همچنین پیشتازی در عرصه کشاورزی را دارا بوده و به‌عنوان یکی از اقتصادی‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در اصفهان گفت: در گردشگری حرف اول را در منطقه می‌زنیم و در بین 86 کشوری که توریست به اصفهان دارد، آلمان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

استاندار اصفهان ضمن تشریح پیشنهاد‌های این استان برای ارتباط با کشور آلمان اظهار داشت: در گردشگری مزیت‌های زیادی داریم و پتانسیل‌های خوبی در بخش سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد و در بخش سرمایه به دنبال بازسازی صنایع مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی هستیم که ایالت بادن-وورتمبرگ تجربه بسیار مناسبی در این زمینه دارد.

زرگرپور در پایان تصریح کرد: اصفهان بسیار مستعد بوده و بخش خصوصی قدرتمندی داریم و ایران در طی یک دهه اخیر تغییرات بسیاری به خود دیده و نوع مبادلات نیز باید متناسب با این تغییرات باشد.

گفتنی است در این دیدار سرپرست هیئت اقتصادی ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان با تشکر از دعوتش به اصفهان گفت: مکانی که در آن قرار داریم و بازدیدی که از میدان امام داشتم نشان از غنای فرهنگی در اصفهان دارد و این شهر در حوزه مرمت آثار فرهنگی بسیار فعال است.

وی افزود: همان‌گونه که اصفهان نصف جهان است، ایالت بادن-وورتمبرگ نیز در زیبایی نصف آلمان است.

نیلز اشمید ادامه داد: اصفهان با ایالت ما تشابه زیادی دارد و ما هم در صنعت و اقتصاد قوی هستیم و با توجه به موقعیتمان تلاش می‌کنیم تعامل اصفهان با سایر ایالت‌های آلمان را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: علاقه‌مند به ایجاد بهترین روابط با اصفهان بوده و البته در حوزه مترو همکاری خوبی درگذشته وجود داشته و با توجه به پتانسیل ایالت ما در زمینه هوافضا، می‌توانیم رابطه خوبی را در این بخش داشته باشم.

سرپرست هیئت اقتصادی بادن-وورتمبرگ آلمان افزود: ما علاقه‌مند به ایجاد ارتباط شرکت‌های متوسط و کوچک ایالتمان با بخش خصوصی اصفهان هستیم چراکه شرکت‌های متوسط این ایالت اکثراً خانوادگی بوده و به‌شدت به قوانین تجارت کشورها پای‌بند هستند.

وی بیان کرد: در حوزه توریست، محیط‌ زیست و مترو می‌توانیم ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم و حاضریم کارگروه‌های مشترک تشکیل دهیم.

اشمید در پایان خاطرنشان کرد: سفر ما به اصفهان نشان از باز شدن راه‌های سرمایه‌گذاری در ایران است.

نوشتن دیدگاه