شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1796
منتشر شده در پنج شنبه, 20 فروردين 1394 15:51
تعداد دیدگاه: 0
توسط شرکت فولادمبارکه در سال 93 اتفاق افتاد؛

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از صادرات 1.5 میلیون تن انواع محصولات فولاد مبارکه به بازارهای جهانی از جمله بازارهای اروپایی و خاور دور در سال گذشته خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بهرام سبحانی در جریان دیدار با کارکنان روابط عمومی و...



مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از صادرات 1.5 میلیون تن انواع محصولات فولاد مبارکه به بازارهای جهانی از جمله بازارهای اروپایی و خاور دور در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بهرام سبحانی در جریان دیدار با کارکنان روابط عمومی و تبیین خط مشی این واحد در سال جدید با اشاره به موفقیت‌ها و افتخارات شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته، اظهار کرد: سال 93 به معنای واقعی سال رسیدن به اهداف چالشی بود که هر کدام برای خود تلاش‌های بسیاری را به دنبال داشت.

وی افزود: در آغاز سال گذشته اهداف چالشی با ارزش و بسیار مهمی را برای شرکت ترسیم کردیم که بعضا دست‌یابی به آنها را غیر ممکن یا بسیار سخت می‌دانستند اما مشاهده کردیم هرگاه کار برای رضای خداوند و خدمت به جامعه و کشور باشد، خداوند هم کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: به عنوان مثال برای دست‌یابی به اهداف تولید فولاد خام نیاز مبرمی به گندله داشتیم و با توجه به محدودیت‌های داخلی ناچار به واردات گندله شدیم که این کار با کاهش جهانی قیمت این محصول همزمان شد و در نهایت قیمت وارداتی آن را به قیمت‌های داخلی نزدیک و از وارد آمدن هرگونه بار مالی اضافی به شرکت جلوگیری کردیم.

وی از صادرات 1.5 میلیون تن انواع محصولات فولاد مبارکه به بازارهای جهانی از جمله بازارهای اروپایی و خاور دور، کسب تندیس زرین تعالی سازمانی و مفتخر شدن فولاد مبارکه به دریافت عنوان شرکت سرآمد کشور، برترین شرکت دانشی کشور، شرکت برتر بهره‌وری، تندیس سیمین چهار ستاره تعالی آموزش و ... به عنوان مهم‌ترین افتخارات به دست آمده در سال 93 نام برد و تاکید کرد: این از اهمیت بسیاری برخوردار است که روابط عمومی با اطلاع‌رسانی خوب خود در داخل و خارج از کشور شرایطی فراهم کرد تا سایر کشورها بدانند شرکت فولاد مبارکه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سبحانی ادامه داد: همچنان که در حیطه اطلاع‌رسانی و تبلیغات، شعارزدگی می‌تواند برای سازمان مضر باشد، نباید فراموش کرد که کم‌گویی نیز می‌تواند بلای جان روابط عمومی و در نهایت سازمان باشد که خوشبختانه روابط عمومی شرکت در سال گذشته توانست با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع در همه بخش‌ها موفق عمل کند.

وی در همین رابطه به اهمیت عملکرد به موقع و مؤثر روابط عمومی در نمایشگاه‌های داخلی و به ویژه نمایشگاه‌های خارج از کشور اذعان کرد: اینکه در نمایشگاه‌های خارجی استقبال بسیار خوب مدیران و نمایندگان شرکت‌های معتبر اروپایی را از محصولات فولاد مبارکه مشاهده می‌کنیم موفقیت بسیار بزرگی است، مشتریان اروپایی فولاد مبارکه با وجود محصولات ارزان قیمت در بازار، ترجیح می‌دهند محصولات کیفی فولاد مبارکه را خریداری کنند که این آغاز راهی موفقیت‌آمیز اما بسیار حساس و رقابتی است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تبیین اهداف سال 94 نیز تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم با همکاری و همدلی در همه امور و با در نظر گرفتن رضای خداوند و خدمت صادقانه به جامعه می‌توانیم سال جاری را نیز با موفقیت آغاز و به پایان برسانیم.

fooladd1113

 

  • رشد 3.6 درصدی تولید فولاد خام فولاد مبارکه اصفهان

همچنین مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه اصفهان گفت: تولید فولاد خام گروه فولاد مبارکه در سال گذشته با 3.6 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از 7.4 میلیون تن رسید.
مختار بخشیان اظهار کرد: در سال گذشته مقدار 7 میلیون و 424 هزار تُن فولاد خام در گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه - فولاد سبا - فولاد هرمزگان) تولید شد که این میزان در مدت مشابه سال 92 مقدار 7 میلیون و 168 هزار تن بوده است.

وی در این رابطه به دستاوردهای تولید در محصولات مختلف فولاد مبارکه و شرکت‌های زیر گروه این شرکت اشاره کرد و با بیان اینکه در سال گذشته مقدار 7 میلیون و 247 هزار تن گندله در شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید شد، افزود: این میزان در سال 92 مقدار 7 میلیون و 141 هزار تن بوده است.

مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه اصفهان در ادامه از تولید 8 میلیون و 836 هزار تن آهن‌ اسفنجی در گروه فولاد مبارکه در سال 93 خبر داد و اظهار کرد: این میزان در مدت مشابه سال 92 مقدار 8 میلیون و 168 هزار تن بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال 93 مقدار 6 میلیون و 15 هزار تن کلاف گرم در شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا تولید شد که این میزان در سال 92 پنج میلیون و 864 هزار تن بوده است.

بخشیان تصریح کرد: در سال گذشته مقدار یک‌میلیون و 431 هزار تن کلاف سرد در شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید شد که این میزان در سال 92 به مقدار یک‌میلیون و 338 هزار تن بوده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه با اهداف متعالی که مدیریت شرکت در نظر گرفته در سایه الطاف الهی سال جاری به نتایج ارزنده‌تری در گروه فولاد مبارکه دست یابیم.

foolad1113

 

  • بومی‌سازی گیربکس میکسرهای واحد گندله‌سازی

همچنین این گزارش می افزاید، با توجه به تحریم گیربکس میکسرهای واحد گندله‌سازی، به همت مهندسان داخلی این صنعت در اصفهان با یک بیست و هشتم هزینه نمونه خارجی بومی‌سازی شد.
گیربکس‌های تحریمی مربوط به میکسرهای واحد گندله‌سازی که در تولید 60 درصد گندله موردنیاز فولاد مبارکه نقش دارند باهمت کارشناسان فولاد مبارکه و همکاری شرکت‌های داخلی باقیمت تمام‌شده یک بیست و هشتم نمونه خارجی آن در داخل کشور بومی‌سازی شد.

با توجه به نیاز مجتمع فولاد مبارکه به گیربکس میکسرهای واحد گندله‌سازی، در خصوص تأمین از خارج این گیربکس تحریمی (سازنده FELENDER آلمان) ابتدا از شرکت‌های اقماری خارج از کشور استعلام به عمل آمد، اما این شرکت‌ها اعلام نمودند که سازنده اصلی به دلیل تحریم، امکان فروش به ایران را ندارد.

به دنبال آن از شرکت‌های تأمین‌کننده داخلی استعلام به عمل آمد که شرکت‌های تأمین‌کننده داخلی هم عنوان داشتند که امکان تأمین از خارج آن را ندارند.

با توجه به اهمیت کارکرد این گیربکس در واحد گندله‌سازی و به‌منظور جلوگیری از وارد آمدن هرگونه توقف به خطوط تولید می‌بایست این تجهیز بومی‌سازی می‌شد که پس از پیگیری‌های مکرر، شرکت افرازان صنعت به‌ شرط در اختیار داشتن اطلاعات فنی برای ساخت این گیربکس اعلام آمادگی نمود.

در ادامه اطلاعات فنی و نقشه‌های ساخت این گیربکس در اختیار شرکت مذکور قرار گرفت و نهایتاً این شرکت با همکاری نزدیک گروه فنی فولاد مبارکه، با دریافت نمونه اصلی، پس از بررسی قطعات و نقشه‌کشی دقیق، نسبت به تأمین متر یال اقدام نموده و از توان شرکت‌های سازنده داخلی، در خصوص تولید دنده‌های مربوطه و پوسته بهره جست و در مورد قطعات استاندارد، با تأمین بلبرینگ مطلوب نسبت به ساخت و مونتاژ دو دستگاه گیربکس جایگزین گیربکس‌های مدل SZN360 اقدام کرد، بطوریکه در هنگام بازدید مورد تأیید بازرسی و بهره‌بردار فولاد مبارکه قرار گرفت.

لازم به ذکر است که سایر شرکت‌های داخلی کشور که از این تجهیز در فرآیند تولید خود استفاده می‌کنند می‌توانند بدون نیاز به واردات از این نمونه گیربکس بومی‌سازی شده، بهره‌مند شوند.

نوشتن دیدگاه