جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4563
منتشر شده در یکشنبه, 15 مهر 1397 12:58
تعداد دیدگاه: 0
دلیران فیروز:

احمدرضا دلیران فیروز معاون تشکیلات استانهای حزب آبادگران جوان ایران اسلامی در مصاحبه اختصاصی با همرازعملکرد تیم اقتصادی دولت حسن روحانی در سقوط ریال را عامل اصلی دانست و گفت:اکثر کارشناسان اقتصادی به دولت در رابطه با اتخاذ سیاست های اشتباه اقتصادی هشدار دادند اما دولت با بی تفاوتی از آنها گذشت.

وی افزود:بعد از اعلام قبلی شروع تحریم ها توسط دولت آمریکا جوی روانی در اقتصاد کشور ایجاد شد که البته طبیعی و از خاصیت تحریم ها بود اما نکته عجیب عملکرد دولت حسن روحانی همزمان با این جو منفی بود که با محدود کردن عرضه دلار باعث سقوط ریال و افزایش جهشی قیمت خدمات و کالاها و به دنبال آن افزایش نرخ تورم و بیکاری بود.

دلیران فیروز گفت:عملکرد ضعیف دولت روحانی بقدری شبهه برانگیز بود که حتی مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود اعلام کردند که مشکل گرانی و تورم در ضعف مدیریت داخلی است و نه صرفا تحریم ها.

دلیران فیروز در پاسخ به این سوال که رییس جمهور اعلام کرده اینکه دولت عامل گرانی ارز بوده تهمت است گفت:آقای روحانی در بهمن ماه سال گذشته در گفتگوی تلویزیونی گفتند دلار از 5000 تومان پایین تر می آید آیا این اتفاق افتاد؟ یا این که اسحاق جهانگیری گفت نرخ واقعی ارز 4200 تومان(همان دلاری که باعث ایجاد رانت شد)است در عمل به حقیقت پیوست؟ و اینکه چطور دولت توانست توسط بانک مرکزی طی 2 روز نرخ ارز را کاهشی کند و وقتی دید نرخ ارز دارد افت میکند به بانکها دستور داد دلار را به نرخ 10 هزار تومان از مردم بخرند که قیمت پایین تر نیاید! همه اینها یعنی اینکه دولت به دنبال افزایش نرخ ارز و قیمت ها بوده تا کسری بودجه خود را جبران کند اما اینکه چطور دولت اصلاح طلبان فکر نکرد که با این کارش چه بیمارانی و کارگران و کارفرمایان و دانشجویان و در کل قشر مستضعف دچار بحران و نابودی میشوند جای سوال تعجب و سوال دارد!!

دلیران فیروز عضو مجمع اصولگرایان اصفهان در ادامه افزود:واقعا عجیب نیست در این برهه حساس تحریم ها دولت چندین ماه است که وزیر اقتصاد و کار و سخنگو ندارد؟ آیا مایه تعجب نیست که ما چندین ماه هست که در بزنگاه تحریم ها در چین و هند سفیر نداریم؟! آیا جای سوال ندارد که چرا رییس جمهور چندین ماه است که یک سفر استانی نرفته اند؟! همه اینها نشان بی توجهی اصلاح طلبان به وضعیت اقتصادی مردم و قشر محروم است.

دبیر حزب آبادگران جوان استان اصفهان ثبات اقتصادی را دلیل اصلی جذب سرمایه در اقتصاد کشور دانست و گفت:دولت دوازدهم با رها کردن قیمت و با نابود کردن تعمدی ارزش ریال, عدم ثبات اقتصادی, بیکاری و تورم را تشدید کرد و این موضوع باعث تاریک شدن چشم انداز اقتصادی کشور و فرار سرمایه ها شد.

دلیران فیروز افزود با تمام انتقاداتی که به عملکرد اقتصادی دولت در بین سالهای 84 تا 92 داشتیم اما در اوج تحریم ها که حتی اتحادیه اروپا و چین و روسیه هم علنی از آن حمایت میکردند قیمت ارز 3 برابر شد اما در دولت فعلی اصلاح طلبان هنوز تحریم ها شروع نشده و با وجود مخالفت علنی اتحادیه اروپا, چین و روسیه با تحریم ها قیمت ارز در چندین ماه 5 برابر شد که این نشان دهنده ضعف شدید تیم اقتصادی و اجرایی دولت اصلاح طلبان دارد که به جای اینکه مرهم باشند گاها نمک بر روی زخم می شوند.

احمدرضا دلیران فیروز معاون امور تشکیلات استان های حزب آبادگران جوان ضعف های دولت دوزادهم را در بین مردم نبودن, نگاه سطح بالا, نداشتن توجه کافی به قشر محروم, بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های داخلی, کندی, ضعف تیم اقتصادی, تورم و گرانی و بیکاری بی سابقه و گاها اشرافی گری در بین عده ای از وزرا و مدیران دانست و گفت در حالیکه نزدیکان بعضی از وزارا و معاونین دولت در افکار عمومی متهم به استفاده از رانت و داشتن زندگی های لاکچری هستند دولت نباید به این مورد بی توجه باشد و وزرا و معاونین نباید گاها با به سخره گرفتن مردم که بعضی از فیلم های آن در شبکه اجتماعی منتشر شده و دادن سمت به ژن های خوب باعث عصبانیت مردم شوند!

دلیران فیروز فعال سیاسی اصولگرا انتقاد بعضی از اصلاح طلبان من جمله حزب کارگزاران را از دولت روحانی به طنز تلخ تاریخی تشبیه کرد و گفت:اسحاق جهانگیری از اعضای ارشد حزب کارگزاران معاون اول رییس جمهور است و در فضای مجازی اسنادی منتشر شده که یکی دیگر از اعضای ارشد این حزب وام های کلان بخش خصوصی از دولت دریافت کرده اما از دولت انتقاد میکنند اینها فقط در جهت جنگ قدرت است و جنبه واقعی ندارد. اصلاح طلبان نشان داده اند استاد جنگ روانی و رنگ عوض کردن هستند و همیشه با رقیب هراسی و پخش شایعه در جهت تخریب اصولگرایان گام برداشته اند که نمونه آخرش پخش شایعه رییس جمهور شدن یک نظامی توسط اصولگرایان بود.

احمدرضا دلیران فیروز در پایان به اصلاح طلبان توصیه کرد:سران اصلاح طلب در ذهن بیشتر مردم به افرادی تشبیه میشوند که در هر برهه از تاریخ برای حفظ منافع شخصی حرفهایشان را عوض میکنند اما در عمل به هیچ کدام عمل نمیکنند و همه شاهد بودن که تمام آن شعارهایی که اصلاح طلبان در انتخابات دادند هیچکدام محقق نشد. توصیه من به آنها این است که تمام توان خود را در حمایت از دولت روحانی بکار ببرند و بدانند که نمی توانند هم در قدرت باشند و هم ادای منتقد ضعفهای دولت را در بیاورند زیرا مردم این دولت را دولتی با مدیران اصلاح طلب میدانند که با حمایت و وعده های تو خالی سران اصلاحات به قدرت رسید و قطعا در افکار عمومی مدیران اصلاح طلب عامل اصلی فاجعه اقتصادی یکسال گذشته هستند.

نوشتن دیدگاه