پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403, Thursday 2 May 2024, مصادف با 23 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22728
منتشر شده در دوشنبه, 30 آبان 1401 18:42
تعداد دیدگاه: 0

تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر، بازی خود را با شکست سنگین آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، از ساعاتی قبل تیم ملی ایران برابر تیم ملی انگلیس قرار گرفت. در این بازی که از ساعت 16:30 در ورزشگاه خلیفه دوحه آغاز شد،در حالی با نتیجه 6 بر 2 به نفع تیم انگلیس به پایان رسید که نیمه اول اصلا مطابق انتظارات کارلوس کی‌روش پیش نرفت و با یک تعویض اجباری در اثر مصدومیت بیرانوند، تیم ایران به شوک فرو رفت و فشار بی‌امان انگلیس روی دروازه سرانجام در دقیقه 35 جواب داد و لوک شاو با ارسال تماشایی خودش بلینگهام را صاحب موقعیت کرد تا گران‌ترین بازیکن بوندسلیگا با یک ضربه سر تماشایی دروازه ایران را باز کند.

در ده دقیقه بعدی دو بار دیگر توسط ساکا و استرلینگ شاهد باز شدن دروازه ایران بودیم تا در نهایت نیمه اول به مهیب‌ترین شکل ممکن برای ایران به پایان برسد.

تیم ایران در نیمه دوم بازی را کمی با آرامش بیشتری آغاز کرد و از استرس های ابتدایی بازی خبری نبود، اما در دقیقه 62 روی پاس رحیم استرلینگ، بوکایو ساکا روی یک موقعیت خیلی ساده توانست تیم انگلیس را چهار گله کند.

در دقیقه 65 بازی نیز مهدی طارمی توانست روی یک موقعیت مناسب روی دروازه غلی قلی زاده دروازه تیم انگلیس را باز کند و اختلاف را به سه گل برساند.

اما این وضعیت تنها 6 دقیقه دوام آورد و در دقیقه 71 مارکوس رشفورد روی پاس هری کین برای پنجمین بار دروازه تیم ایران را گشود.

این بازی 14 دقیقه در نیمه اول و 10 دقیقه نیز در نیمه دوم بازی وقت اضافه داشت.

اما گل ششم انگلیسی ها روی پاس گل کالوم ویلسون توسط جک گریلیش در دقیقه 90 بازی به ثمر رسید تا شب تلخ فوتبال ایران در دوحه قطر رقم بخورد.

در دقیقه 99 بازی نیز جان اسنونز پیراهن تیم پورعلی گنجی را در محوطه جریمه کشید و کار به VAR کشید که بعد از بازدید صحنه بازی، داور ضربه پنالتی برای ایران اعلام کرد و مهدی طارمی توانست خودش و تیم ملی ایران را دوگله کند.

تیم ایران در این بازی ابتدا با ترکیب علیرضا بیرانوند- صادق محرمی- احسان حاجی صفی- میلاد محمدی- علیرضا جهانبخش- مرتضی پورعلی گنجی- مهدی طارمی- روزبه چشمی- علی کریمی- مجید حسینی - احمد نورالهی بعه زمین رفت که حسین حسینی جای بیرانوند را گرفت.در ادامه بازی نیز سعید عزت الهی به جای علی کریمی، علی قلی زاده به جای علیرضا جهانبخش ، محمد حسین کنعانی زادگان به جای روزبه چشمی و مهدی ترابی به جای مهرداد محمدی، سردار آزمون به جای احمد نورالهی به زمین بازی رفتند.ایران در دوبازی باقیمانده خود به دیدار تیم ولز و آمریکا خواهد رفت و هنوز شانس صعود از گروه B بازی ها را دارد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه