دوشنبه 17 ارديبهشت 1403, Monday 6 May 2024, مصادف با 27 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22614
منتشر شده در چهارشنبه, 18 آبان 1401 13:48
تعداد دیدگاه: 0
وزیر ورزش و جوانان:

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حمایت ویژه دولت از تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی قطر گفت: همه برای موفقیت ایران در جام‌جهانی تلاش می‌کنند و می‌دانیم فرزندان ایران تا پای جان خواهند جنگید و منتظریم که با تلاش‌شان، شادی و هیجان و حس غرور را تجربه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سیدحمید سجادی در مراسم بدرقه و رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم از تمامی کسانی که برای توسعه فوتبال کشور تلاش کرده و می کنند، تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مدیران عامل باشگاه های کشور در جهت شناسایی استعدادها و پرورش آنها بیان کرد : تکامل این اقدامات باعث شده که ما بتوانیم بازیکنان خوبی را در تیم‌های ملی مان داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه توضیحاتی را در خصوص تاریخچه حضور فوتبال ایران در رویدادهای بین المللی ارائه کرد و افزود: از سال 1329 که از نظر فیفا نخستین بازی تیم ملی فوتبال ایران به صورت رسمی رقم خورد، تا به امروز، ملی پوشان عزیزمان در دوره‌های مختلف، همواره تلاش کردند نا افتخارآفرین باشند و سربلندی، شادی، غرور و هیجان را به خانه‌ها و قلوب ملت عزیز ایران و جمع بزرگ هواداران بیاورند , بویژه در این دوره که فرزندان غیور وطن توانستند افتخاری دیگر کسب کنند و سریعترین صعود را طی ادوار جام جهانی داشته باشند.

وی گفت: از روزی که ورزشگاه امجدیه خانه ملی‌پوشان قهرمان ایران زمین شد تا به امروز که ورزشگاه آزادی، ورزشگاه خانگی دلاورمردان کشورمان شده است، رشد و پویایی و بالندگی فرزندان این آب و خاک را از هر خطه‌ای که باشند، از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب، از خزر تا خلیج همیشگی فارس شاهد هستیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: نه تنها در فوتبال که در تمامی رشته‌های ورزشی این رشد و پیشرفت و توسعه پایدار ورزش کشور، با تلاش بی‌وقفه و بی‌دریغ ورزشکاران، مسئولین، کارشناسان، مربیان و کادرفنی و حضور پرشور علاقه‌مندان و در مجموع جامعه بزرگ ورزش کشور اهل هر کجای سرزمین پهناورمان که باشند، از کلان‌شهرها تا دورافتاده‌ترین نقاط کشور، به ثمر نشسته که نتایج آن را در قهرمانی‌ها و افتخارات کسب شده در عرصه‌های بین‌المللی به خوبی می‌توان دید.

وی تصریح کرد: امروز و در آیین « رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال و بدرقه ملی‌پوشان عزیزمان برای حضور در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر » به عنوان ورزشکاری که افتخار پوشیدن لباس تیم ملی کشورم را داشته‌ام، عرض می‌کنم، افتخار بر تن کردن این لباس مقدس برای قهرمانان شایسته‌ی میهنمان مسئولیتی فراتر از کسب عناوین ورزشی دارد.

دکتر سجادی گفت: رزم در میدان ورزش با شعار «تا پای جان، برای ایران» را شیر دختران و پسران دلاورمان که فرزندان راستین ایران زمین هستند به تمامی معنا کرده‌اند که جانانه می‌ایستند، می‌جنگند و عزت و اقتدار و سربلندی را در میادین بین‌المللی نصیب ایران عزیزمان می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما هم با تمام ظرفیت‌ها و توان خود در کنار فرزندان غیورمان و ورزشکاران گرانقدرمان هستیم. همچنان که شاهد هستید، دولت مردمی سیزدهم از ابتدای فعالیت خود به صورت ویژه در حوزه ورزش به ارائه خدمت پرداخته و البته نتایج آن را نیز مشاهده می‌کنیم؛ کسب عناوین و افتخارات بزرگ ورزشی که برای نخستین بار و یا پس از سال‌ها برای کشورمان به ارمغان آمده و درخشش ورزشکاران عزیزمان در رشته‌های مختلف در تورنمنت‌های بین‌المللی، مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی موید این موضوع است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان و تسهیل حضور در جام جهانی قطر، هم برای ملی‌پوشان عزیز و هم هواداران گرامی، اقدامات متعددی با همکاری و همراهی مجموعه خدوم دولت مردمی صورت پذیرفته است.

وی توضیح داد: هماهنگی برای افزایش سهمیه بلیط‌ها برای تماشاگران ایرانی، کاهش هزینه‌های سفر به کشور قطر، بررسی آخرین شرایط و وضعیت حضور کشورمان در جام جهانی ، هماهنگی با نهادهای مرتبط از جمله وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و ارگان‌های ذی‌ربط و اقدامات حمایتی مرتبط در این زمینه و پرواز اختصاصی به قطر و هماهنگی برگزاری دیدارهای دوستانه و تدارکاتی تنها بخشی کوچک از همراهی دولت سیزدهم با ملی‌پوشان عزیزمان برای حضوری بی‌دغدغه و موفق در جام جهانی 2022 است.

دکتر سجادی خاطرنشان کرد: می‌دانیم این ورزشکاران بزرگ کشور و فرزندان وطن، «تا پای جان، برای ایران» می‌ایستند، می‌جنگند و افتخارآفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: در هر کجای ایران که باشیم، منتظر آغاز جام جهانی و بازی‌های خوب ملی‌پوشان ایران هستیم تا بار دیگر، شادی و هیجان را در کنارشان تجربه کنیم و از تماشای نمایش جذاب و صحنه‌های بی‌نظیر و بی‌بدیلی که تیم ملی فوتبال کشورمان در زمین خلق می‌کند، سرشار از حس غرور و افتخار شویم.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: یقین دارم فوتبالیست‌های مان، خوش می‌درخشند و خاطره‌ی این دوره از جام جهانی را هر وقت به یاد بیاوریم حس غرور، امید، نشاط، انگیزه، خودباوری، ایمان و نوید به آینده‌ای خودساخته و درخشان را برای یکایک ما تداعی می‌کند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه