شنبه 29 ارديبهشت 1403, Saturday 18 May 2024, مصادف با 10 ذی‌القعده 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25644
منتشر شده در یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 09:30
تعداد دیدگاه: 0
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان:

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت دوره ۴۹ کانون وکلای دادگستری استان اصفهان که روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار کوثر اصفهان برگزار شد گفت: روز تحلیف و ادای سوگند وکالت یک روز خاطره انگیز و مهم است و امیدواریم این سوگندی که امروز، عزیزان یاد می کنند به آن وفادار...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سید محمد موسویان افزود: تحقق و اجرای عدالت نیاز به اسباب و لوازمی دارد . به نظر من یکی از آن اسباب و لوازم، وکلا هستند، البته کارشناسان محترم هم نقش دارند و عوامل زیادی هستند که در تحقق عدالت در دستگاه قضایی کمک می کنند. اما وکلا نقششان بسیار موثر و بی بدیل است .
وی ادامه داد: وکیل محترم باید بداند که از چه چیزی و برای چه کسی و برای چه موضوعی قرار است دفاع کند. اینکه بگوییم اگر یک فردی متهم است به قتل یا یک جرم سنگین سیاسی،   پس نباید از او دفاع کنیم، خیر اینگونه نیست. اتفاقا باید حتما از وی دفاع بشود. ولی باید وکیل آگاهی و علم داشته باشد چرا که می خواهد در کشف حقیقت به دستگاه قضایی کمک کند. قاضی که قاعدتاً بین دو عالم ، جاهل است . اگر وکیل هم به جمع آن جاهل اضافه شود که دیگر تکلیف روشن است. بنابراین کارآموزان محترم که قرار است وکالت کنند باید آنقدر اعتماد موکل را جلب نمایند تا بتوانند همه حقایق را که می تواند دفاع موثری را ایجاد کند از موکل اخذ نمایند.
رازداری و امانتداری از دیگر ویژگی های وکیل دادگستری است، بسیار مهم است که رازدار و امانت دار موکلین باشید.
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به رعایت شأن و جایگاه وکیل اشاره کرد و افزود: 
برای اینکه شأن وکلا رعایت شود ، در ابتدا باید خودشان ، شأن خود را حفظ نمایند. اخلاق حرفه ای در قانون و شرع نیامده است ولی براساس عرف، ما حرفه ای بودن یا نبودن یک رفتار را تشخیص می دهیم. در رفتار و گفتار و پوشش و در مراجعه به دستگاه قضایی باید شأن یک وکیل و جایگاه وی حفظ شود.  کارآموزان محترم دقت نمایند که در بدو ورود به شغل وکالت، شخصیت خود را به شکل شایسته شکل دهند که در شأن وکلا باشد. وکلای مطرح و خوشنام را سرلوحه کار خود قرار دهند و شخصیت شغلی خود را بر مبنای این الگوها شکل دهند. نکته دیگر اینکه از لحاظ علمی خود را ترقی بخشند. 
سعی کنید با توجه به اینکه قوانین، مرتبا و به شکل به روز تغییر می کند ، خود را از مطالعه دور نکنید و صرفا وقت خود را صرف کار وکالت نکنید . 
سعی کنید در زمان دفاع از پرونده ها، با وکلای با تجربه و یا وکیل سرپرست خود مشورت نمایید. 
وی در پایان گفت: همواره تعامل سازنده ای فی مابین کانون های وکلا و دستگاه قضایی وجود داشته است. یکی از موضوعاتی که در سند تحول قضایی مورد توجه قرار دارد رعایت شأن و جایگاه وکلا در دادگستری است.  این جزء برنامه های تبیین شده است که ما باید حتما آن را اجرا کنیم و بهتر از قبل با مجموعه کانون های وکلا تعامل داشته باشیم تا بتوانیم برنامه عملیاتی قوه قضاییه را هم پیاده کنیم./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه