جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22875
منتشر شده در پنج شنبه, 17 آذر 1401 23:30
تعداد دیدگاه: 0

امروز همه آمده بودند از جوانی که هر از گاهی قطره اشکی از چشمانش سرازیر می‌شد تا مردمی که با آروزی شهادت با چشمان پر از اشک و انتظار در این مسیر همگام با سایرین، شهید حسین نوروزی را همراهی می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز/امیر حسین اکبری نژاد: 34 سال است که چشمان مادر بارانی و پدر با فراق فرزندش چشم از دنیافرو بسته است. مادر در خلوت خویش و قنوت نمازش از خدا می‌خواهد نشانی از فرزند شهیدش به آنها نشان دهد، شاید التیامی بر قلب داغدیده مادر باشد. 34 سال است که چراغ خانه روشن و مادر چشم انتظار فرزندش است.

پس مادر با جاروی دستی اش به سراغ حیاط می‌رود، شلنگ بلند چندمتریِ گوشه حیاط را بر می دارد و جلو درب خانه را آب و جارو می‌کند، تا همه بدانند که این خانه، امشب یک مهمان ویژه دارد.

چراغ بالای درب خانه را روشن می‌کند و چند ده‌دقیقه‌ای در درگاه خانه منتظر می‌ماند، گویا این مهمان، امشب هم قصد آمدن ندارد؛

روزها و سال‌ها در همین بی خبری پشت سر هم گذشت تا اینکه در چند روز گذشته خبری کوتاه اما شیرین دست به دست شد، خبر شناسایی پیکر مطهر شهید حسین نوروزی، همان شهید گمنامی که سال ۹۶، در شهر لیکک شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد به خاک سپرده شده بود.

شهید حسین نوروزی هفتم مهرماه ۱۳۴۹ اعزامی از ابوزیدآباد بود که در ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ مصادف با اوّلین روز ماه رمضان به دست نیروی های بعثی عراق به شهادت می‌رسد.

امروز که روز شهادت حضرت زهرا "س" است، حال و هوای این خطه کویری با روزهای دیگر متفاوت است.

او به وطن بازگشت و روی دوش مردمان ابوزیدآباد تا خانه ابدی خویش بدرقه شد./انتهای پیام

 

نوشتن دیدگاه