دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24642
منتشر شده در دوشنبه, 10 مهر 1402 15:08
تعداد دیدگاه: 0
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه رد شده از شورای نگهبان مجدداً در کمیسیون آموزش بررسی و به صحن ارجاع می‌شود، گفت: تأثیر قطعی معدل یا باید با تعویق چند ساله یا با کاهش مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد وحیدی درباره آخرین وضعیت مصوبه کنکوری مجلس، عنوان کرد: مصوبه‌ای که کمیسیون به صحن علنی مجلس ارائه کرد در صحن مجلس با تغییراتی مواجه و تبدیل به یک ماده شد که مبنی بر تعویق سه ساله تأثیر قطعی معدل بود تا زیرساخت‌های آموزش و پرورش در زمینه عدالت آموزشی آماده شود که نهایتا این مصوبه مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر این مصوبه از شورای نگهبان بازگشته و فرآیند قانونی آن به این شکل است که مصوبه از طرف رئیس مجلس باید مجدداً به کمیسیون آموزش ارجاع شود.

وی اضافه کرد: جلسه‌ای نیز در هیأت رئیسه مجلس با حضور جمعی از نمایندگان برگزار و مقرر شد این مصوبه مجددا در کمیسیون آموزش بررسی و به صحن مجلس بازگردد تا اگر پیشنهاد یا الحاقاتی وجود دارد، لحاظ شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس همچنان بر تعویق تأثیر قطعی معدل اصرار دارد یا خیر، گفت: بر این باور هستیم که یا باید تأثیر قطعی به تعویق بیفتد یا اینکه میزان درصد تأثیر قطعی از 50 درصد به کمتر کاهش یابد چراکه با توجه به بررسی‌ها انجام شده معتقدیم تأثیر قطعی معدل به ضرر داوطلبان مناطق محروم کشور است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه