دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24855
منتشر شده در شنبه, 20 آبان 1402 17:28
تعداد دیدگاه: 0
امام جمعه اصفهان:

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر سخت گیری به قاچاقچیان حرفه‌ای کالا در مقابل خرده فروشان گفت: باید از قاچاق جلوگیری کرد، مسئله اصلی این است که با قاچاقچی حرفه‌ای مقابله شود و اولویت اصلاح افراد باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در دیدار رئیس سازمان بازرسی استان اصفهان با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع و مدارا با مردم گفت: از پیامبر اکرم(ص) روایت است که می‌فرمایند: "بعثت علی مدارات کما بعثت علی الرساله "، یعنی مدارای با مردم را در کنار بعثت آورده‌اند.

وی افزود: در هر حال مردم تخلفاتی را انجام می‌دهند اما تا حدی که امکان دارد باید در وهله اول صرفا تذکر داد و حتی در مسئله تعزیرات و بازرسی نیز گاهی اشتباهاتی صورت می‌پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر سخت گیری به قاچاقچیان حرفه ای کالا در مقابل خرده فروشان تصریح کرد: البته باید از قاچاق جلوگیری کرد، مسئله اصلی این است که با قاچاقچی حرفه‌ای مقابله شود و اولویت اصلاح افراد باشد.

وی عنوان کرد: کار بازرسی در اصفهان دشوار است و لذا باید این آیه را در نظر داشت که قرآن کریم نیز با صراحت قریب به این مضمون می فرماید «حرف فردی را که عادل نمی باشد نپذیرید و خود جستجو کرده و درستی آن را دریابید».

امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت هوشمندسازی و استفاده از بانک اطلاعات به‌روزشده دستگاه‌ها و سازمان‌ها اظهار داشت: حرکت به سمت هوشمندسازی و کسب اطلاعات بر اساس سیستم اطلاعات دستگاه ها بسیار خوب است و باید همه ادارات خود را به‌روز کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیه 6 سوره مبارکه حجرات عنوان کرد: قرآن کریم می فرماید " إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ "، یعنی ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان شوید.

وی خاطر نشان کرد: مصداق این آیه برای افرادی است که گوش به رسانه‌های خارجی دارند، لذا اگر مسلمان باشند بر آنها واجب است که به این رسانه‌ها توجه نکنند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار رئیس سازمان بازرسی استان گزارش برخی از برنامه های قابل اجرای پیش رو سازمان را ارائه کرد و اظهار داشت: یکی از اقداماتی که قصد انجام آن را داریم این است که سیستم سازمان بازرسی را به سمت هوشمندسازی برده و برای این منظور از بانک اطلاعاتی ادارات استفاده کنیم.

شاه‌محمدی با اشاره به اهمیت مسئله پیشگیری گفت: علاوه بر آن در حوزه تکریم ارباب رجوع نیز سازمان، ستاد خبری دارد که ارتباط مستقیم با مردم داشته و در نظر داریم این بخش را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: در زمینه دوره های آموزشی نیز، دوره آموزشی ویژه مباحث حقوقی برای کارکنان برگزار خواهد شد و هدف این است که مسائل و شکایات مرتبط با دادگستری به طور مستقیم به دستگاه مربوطه ارجاع داده شود و در سیستم بازرسی قرار نگیرد و از ابتدا تکلف فرد مراجعه کننده مشخص شود./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه