دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24809
منتشر شده در پنج شنبه, 11 آبان 1402 14:41
تعداد دیدگاه: 0
معاون شهردار اصفهان:

معاون حمل‌ ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر ۸۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در اصفهان داریم که حدود ۶۵۰ دستگاه نوسازی یا تعمیر اساسی و بازسازی شده است و مابقی اتوبوس‌های پنج سال کار، هر سه‌ماه یک بار معاینه فنی و اصلاحاتی برای دودزا بودن آن انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حسین حق‌شناس در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: مشکلات ترافیک خیابان کاوه مربوط به توقف اتوبوس‌ها است که شناسایی شده و با هماهنگی پلیس، مراجع قضائی و سایر نهادها در حال بررسی و رفع آن هستیم.

وی افزود: در تماس تلفنی مشکلات خط اتوبوسرانی خیابان آتشگاه در رابطه با کمبود ناوگان مطرح شد که این مسیر به خط تندرو تبدیل و اتوبوس جدید ۱۵ متری با ظرفیت مسافر بیشتر و سرفاصله زمانی کمتر به آن اختصاص داده شد که باید این موضوع بیش از پیش اتفاق بیفتد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه ۱۸۵ اتوبوس اواخر سال ۱۴۰۰ خریداری شده که حدود ۴۵ دستگاه آن تحویل شده و پیگیر تحویل مابقی آن هستیم؛ همچنین با خرید ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک، ۴۴ دستگاه اتوبوس معمولی و ۲۵ دستگاه ون که به ناوگان اضافه شد، در حال تلاش هستیم قرارداد جدید خریداری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید منعقد شود.

وی با اشاره به خرید ون و جایگزینی در برخی از خطوط اتوبوس که با استقبال خوب شهروندان روبه‌رو شد، ادامه داد: دودزا بودن اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی دیگر سوال شهروندان در رابطه با آلودگی هوا بود؛ در حال حاضر ۸۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در اصفهان داریم که حدود ۶۵۰ دستگاه نوسازی یا تعمیر اساسی و بازسازی شده است و مابقی اتوبوس‌های پنج سال کار، هر سه‌ماه یک بار معاینه فنی و اصلاحاتی برای دودزا بودن آن انجام می‌شود که در این زمینه از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید فیلتر مناسب دعوت به همکاری می‌کنیم.

سرعت‌گیرهای معابر از استاندارد برخوردار نبود که با تصویب شورای ترافیک شهر، طرح استاندارد مصوب شد و موانع طبق استاندارد لازم اجرا می‌شود و به مرور سایر موانع غیراستاندارد که در گذشته نصب شده، اصلاح خواهد شد.

حق‌شناس اضافه کرد: در زمینه کاهش آلودگی هوا تصمیم داریم اتوبوس‌هایی که در مرکز شهر تردد می‌کند را با اتوبوس برقی جایگزین کنیم تا آلودگی هوا را کاهش دهیم.

وی در خصوص نصب موانع ترافیکی در معابر اضافه کرد: با درخواست شهروند در معابر فرعی امکان نصب آن وجود دارد و برای معابر اصلی، طبق کارشناسی‌های انجام شده در معاونت ترافیک این درخواست ممکن است مخالفت انجام شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: سرعت‌گیرها از استاندارد برخوردار نبود که با تصویب شورای ترافیک شهر، طرح استاندارد مصوب شد و موانع طبق استاندارد لازم اجرا می‌شود و به مرور سایر موانع غیراستاندارد که در گذشته نصب شده، اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به سامانه سفیر مهر اضافه کرد: سامانه «سفیر مهر» به‌عنوان سامانه‌ای هوشمند برای ساماندهی روند فعالیت سرویس‌های مدارس فعالیت می‌کند که شهرهایی همچون شیراز و مشهد از این سیستم هوشمند استفاده می‌کنند و در اصفهان نیز راه اندازی آن توسط یک شرکت معتبر انجام شده است.

حق‌شناس تاکید کرد: همچنین شناورسازی ساعت آغاز ادارات، شناسایی و بازگشایی گلوگاه‌های ترافیکی و روان‌سازی ترافیک در زمان پیک در مرکز کنترل ترافیک از دیگر اقدامات شهرداری است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه