سه شنبه 11 ارديبهشت 1403, Tuesday 30 April 2024, مصادف با 21 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25340
منتشر شده در شنبه, 21 بهمن 1402 11:18
تعداد دیدگاه: 0
مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری:

مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری بر اهمیت پایش در موضوع مدیریت منابع آبی کشور تاکید کرد و گفت: حکمرانی آب تعاریف خاص حوزه خود را دارد و در این باره اقدامات کاربردی‌تری در دستورکار قرار داد به‌طوری که باید در مرحله نخست در بدنه دولت یکپارچگی ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمد حاج رسولی‌ها بر اهمیت پایش در موضوع مدیریت منابع آبی کشور تاکید کرد و گفت: معضل و چالش اصلی در پیشبرد این مساله، ایجاد و فراهم‌سازی ابزارهای اندازه‌گیری مناسب و کاربردی است.
وی افزود: در این زمینه شرکت مدیریت منابع آب با همکاری شرکت توانیر اقدامات خوبی را آغاز کرده‌ به طوری که با محاسبه میزان مصرف انرژی، میزان مصرف آب در چاه‌های کشاورزی تعیین می‌شود و این امکان وجود دارد با ابزارهایی چون کنتورهای حجمی این امر بررسی شود.
مشاور وزیر نیرو و مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو) تاکید کرد: انجام محاسبات بسیار مهم‌تر از عدد و رقمی است که در نهایت اعمال می‌شود.
حاج رسولی‌ها در ارزیابی بهترین و کاربردی‌ترین روش برای عبور از دوران خشکسالی و مدیریت منابع آبی کشور اضافه کرد: در حوزه مدیریت منابع آبی تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است اما در زمینه حکمرانی آب آنطور که باید پیش نرفته‌ایم.
مشاور وزیر نیرو و مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری (تحت پوشش یونسکو) با بیان اینکه مدیریت منابع آبی و حکمرانی آب دو موضوع متفاوت از یکدیگر است، خاطرنشان: حکمرانی آب تعاریف خاص حوزه خود را دارد و در این باره اقدامات کاربردی‌تری در دستورکار قرار داد به‌طوری که باید در مرحله نخست در بدنه دولت یکپارچگی ایجاد کنیم./انتهای پیام

وزارت نیرو

نوشتن دیدگاه