جمعه 14 ارديبهشت 1403, Friday 3 May 2024, مصادف با 24 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 25270
منتشر شده در یکشنبه, 08 بهمن 1402 12:54
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۳۵ طرح تفصیلی ابلاغ شده، ۱۰ طرح تفصیلی در مرحله اتمام و ارائه به کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب بوده و ۲۵ طرح در مرحله تهیه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است، اظهار کرد: طرح‌های توسعه فرا شهری طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است افزود: از مهم‌ترین طرح‌های فرا شهری استان می‌توان به طرح جامع منطقه‌ای اصفهان در دهه ۶۰، طرح‌های جامع نواحی مرکزی، غرب، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد. مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابریها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.

وی ادامه‌ داد: طرح جامع شهرهای اصفهان، مبارکه، نایین و نطنز با رویکردهای نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است همچنین با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ همه شهرهای استان از طرح جامع و تفصیلی مصوب برخوردارشوند، ۱۰ طرح تفصیلی و یک طرح جامع شهری در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ، قرار دارند.

قاری قرآن گفت: در حال حاضر ۳۵ طرح تفصیلی ابلاغ‌ شده، ۱۰ طرح تفصیلی در مرحله اتمام و ارائه به کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب بوده و ۲۵ طرح در مرحله تهیه است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه