جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 16802
منتشر شده در شنبه, 11 بهمن 1399 18:13
تعداد دیدگاه: 0

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ما برنامه های این ناحیه در ایام ا... دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، سرهنگ پاسدار سید احمد قریشی ضمن درود بر حضرت بقیه ا... الاعظم و ارواح شهدا و امام شهیدان گفت: با شهدا و امام شهیدان و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی عهد و پیمان می بندیم که از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

وی ضمن گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام ا... علیها و همچنین سالروز عمنلیات غرور آفرین والفجر 8 و هفته حفاظت اطلاعات در سپاه ادامه داد: به تبعیت از کل کشور، مجموعه سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام برنامه ریزی های مختلفی در راستای این مناسبت ها داشته که در 30 عنوان برنامه و هر برنامه در چند نقطه از محدوده سرزمینی ناحیه در ایام ا... دهه فجر توسط برادران خواهران بسیجی اجرا خواهد شد.

فرمانده ناحیه امام حسین علیه السلام اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی هایی شده است که بخشی صرفا توسط سپاه و بسیج ، برخی با مشارکت دستگاهها و برخی در دل ستاد بزرگداشت ایام ا... دهه فجر تدوین شده است و در طول این دهه اجرا خواهد شد .

سرهنگ قریشی ادامه داد: رئوس برنامه ها، برگزاری یادواره شهدا در شهر بهارستان و همچنین سطح پایگاهها ، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا در سطح بهارستان، سپاهانشهر و براآن جنوبی و کرارج ، تجلیل از خادمان سلامت، با توجه به اینکه راهپیمایی امسال بصورت رژه خودرویی و موتوری خواهد بود، همایش دوچرخه سواری آذین بندی اماکن و پایگاهها، برپایی غرفه کودک و نوجوان، غرفه آوا و نما و سرودهای انقلابی و حماسی اجرای گروه سرود متحرک در سطح میادین و مراکز مهم محدوده سرزمینی ، اجرای برنامه های بومی و محلی ، اجرای میز خدمت، توزیع بسته های کمک معیشتی برای خانواده های آسیب دیده از کرونا همزمان با کل کشور و در سالروز میلاد حضرت زهرا سلام ا... علیها ، رونمایی از تمثال مبارک شهدای بهارستان اجرای زنگ انقلاب بصورت نمادین در دو مدرسه در سپاهانشهر و بهارستان که بصورت زنده در فضای مجازی و شبکه شاد پخش خواهد شد.

وی از نورافشانی و بانگ تکبیر ا... اکبر در شب 22 بهمن در تمام پایگاهها ، نشست بصیرتی در فضای حقیقی و مجازی و اجرای رزمایش ثامن 7، پویش ابرقهرمان من و بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت بسیج دانش آموزی بازخوانی نواها و نغمه های حماسی و انقلابی، برپایی ایستگاههای سلامت و افتتاح پروژه های سطح شهر، جشن به واسطه ولادت حضرت زهرا سلام ا... علیها به عنوان جشن فاطمی با محوریت پایگاهها و حوزه های بسیج خواهران ، ویژه برنامه تربیتی فرزندان علمدار ، برپایی نمایشگاههای اقتصاد مقاومتی ، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثار گران بسیجی بازسازی و نقاشی قبور مطهر شهدای شهر بهارستان ، سپاهانشهر و براآن جنوبی و کرارج، برپایی مسابقه جهش تولید ویژه بسیجیان برپایی سیر نمایشگاهی و تقدیر از فرهنگیان محترم که رسالت پرورش و مساله کرونا باعث نشد سنگر آموزش را رها کنند به عنوان دیگر برنامه های این ناحیه یاد کرد و افزود: . عناوین برنامه ها بیشتر از این است، که اگر هر کدام را در قالب ردیف برنامه درج کنیم بیش از 150 برنامه در طول دهه فجر توسط مجموعه پایگاهها و حوزه ها در محدوده ناحیه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهند .

سرهنگ پاسدار سید احمد قریشی اضافه کرد امیدواریم در چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی با حضور خود و ایفای نقش و برنامه هایی که واگذار شده است مشت محکمی بر دهان استکبار زده باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین همچنین با اشاره به برنامه مشترک ستاد عتبات عالیات با سپاه و بسیج در کمک بسیجیان و مردم سلحشور در شهرستان اصفهان ، کمک به ساخت صحن حضرت زینب کبری سلام ا... علیها در کربلای معلی افزود: این امر بسیار پرخیر و برکت است ، هم شماره کارت و هم شماره حساب درج شده و تقاضامندیم هم بسیجیان و هم کلیه مردم شهید پرور شهر، در امر احداث زیربنای رفاهی زائران مشارکت نمایند.

سرهنگ قریشی ادامه داد: این صحن تا زمانی که پابرجاست و زائران از آن بهره مند می شوند باقیات و صالحات مستمر خواهد داشت و ما برای هر قشر و هر پایگاه سهمی به عنوان کف مبلغ مشخص کرده ایم تا در این کار خیر سهیم باشند .

وی همچنین ضمن تشکر از اصحاب رسانه افزود، رسانه ها این طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را در معرض نمایش رسانه ای قرار دهند زیرا: یکی ار درخشان ترین برگ های طول بسیج ، مانند دفاع مقدس، ریشه کنی فلج اطفال ، همین بیمار یابی و بهداشت و نظارت از اصناف انجام شد.

سرهنگ قریشی اذعان کرد: مسئولان ارشد وزارت بهداشت از جمله دکتر نمکی در سطح کشور و سرکار خانم دکتر چنگیز در استان اذعان داشتند بخش عمده ای از کاهش میزان بیماری کرونا مرهون اجرای این طرح توسط سپاه و بسیج بود که بدون هیچ چشم داشتی این ماموریت را انجام دادند. 

نوشتن دیدگاه