شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3752
منتشر شده در پنج شنبه, 21 بهمن 1395 18:46
تعداد دیدگاه: 0

یکی دوهفته‌ای بود که تماشاچیان سپاهان که از صبورترین تماشاچیان فوتبال ایران هستند دادشان در آمده بود و شعار "حیا کن رها کن" سر می‌دادند و پیام سکو به نیمکت را واضح‌تر از هر مدیر و مسئولی به مربیان تیم سپاهان می‌رساندند، تا جائیکه ویسی هم چاره را در این دید که تا هنوز آش باخت ها و نتیجه نگرفتن‌های...


اما شکل این استعفا به‌گونه‌ای بود که آن مردی که می‌بایست نقش مغز متفکر تیمی را بازی می‌کرد که 9 سال صدر جدول بود و پرافتخارترین تیم کشور لقب گرفته بود، سال قبل یک تیم شهرستانی را قهرمان لیگ کرده بود، باید بهانه‌ای می‌جست تا کاسه و کوزه‌های این‌همه بی‌برنامه دویدن بازیکنان و نتیجه نگرفتن و مشخص نبودن تاکتیک تیمی را بر سر فرد یا افرادی بشکند که نقل و انتقالات لیگ به یاری وی آمد و خرید یک بازیکن به‌جای بازیکن دیگر را بهانه کرد و استعفایش را نوشت.
همچنین مدیران سپاهان هم که رفتن وی را در این برهه حساس به صلاح نمی‌دانستند، از سوی دیگر نمی‌خواستند حواشی این تیم بحران‌زده به بیرون درز کند، دست به دامان مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه شدند و بهرام سبحانی نیز پیش هوادارانی که خیلی این تیم فعلی را به خودشان نزدیک نمی‌بینند و خواستار رفتن کادر مربیگری آن هستند، سبیل گرو گذاشت که ازاین‌پس روی برد را خواهند دید.
اما بازی با تیم رده پانزدهمی جدول و باخت 3 بر صفر برابر ماشین‌سازی ناگهان آب یخی بود بر پیکر تماشاچی و وعده وعیدهایی که داده‌شده بود.
تماشاچی در این بازی خیلی صریح و بی‌پرده از سکو برای مدیران باشگاه پیام فرستاد و فهماند که تیم برنامه می‌خواهد، نخ تسبیح می‌خواهد و در یک کلمه" بزرگ باغیرت" می‌خواهد.
تعویض‌های غیر فنی، نبود تاکتیک تیمی و تکیه‌بر تکنیک فردی بازیکنان و مشخص نبودن خط مشیء دقیق بازی، دلیلی می‌شود که بازیکنان در 90 دقیقه مقابل تیم پایین جدولی هیچ برنامه‌ای برای ارائه کردن نداشته باشند و پاس‌های اشتباه، عدم توانمندی در زدن ضربه‌های ایستگاهی حتی پنالتی، سردرگم بودن آن‌ها درحرکت روبه‌جلوی تیم و ضعف مفرط خط دفاعی، بی‌هدف بودن خط میانی و عدم توانمندی در نگهداری توپ شاهد این ادعا است.
هرچند پیش‌بینی می‌شود این بار هم تقصیرها بر سر یک یا دو نفر از عوامل تیم و برخی دست‌های پشت پرده بیفتد و فرافکنی‌ها آغاز شود، اما باید گفت که تیم فوتبال سپاهان را در حال حاضر یکی از ورزشی‌ترین و خوش‌نام‌ترین مدیران تاریخ ورزش اصفهان به نام "مهدی اخوان" مدیریت می‌کند که تجربه‌های مفید و خوبی درزمینهٔ سکان‌داری تیم دارد و باید از تجربه وی استفاده کرد و اجازه نداد آن‌هایی که می‌خواهند ضعف فنی و تاکتیکی خود را نادیده بگیرند، پشت سر وی مخفی شوند.
مدیریت باشگاه سپاهان نیز یکی از ورزشی‌ترین مدیران کشور بوده که پله‌های مدیریت را یکی‌یکی طی کرده و نه‌تنها سابقه ورزشی و بازیکنی دارد، که دارای چندین عنوان قهرمانی در رشته ورزشی هندبال در سطح آسیا است، پس بیاییم چشم‌ها را بشوییم، جور دیگر ببینیم.

یادداشت از رضا صالحی پژوه

نوشتن دیدگاه