جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20848
منتشر شده در شنبه, 10 مهر 1400 21:33
تعداد دیدگاه: 0
نویدکیا:

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: در سپاهان خیلی پول‌ها و قراردادهای کلان نداریم و تا جایی که اطلاع دارم، سایر تیم‌ها قراردادهای سنگین‌تری هم دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محرم نویدکیا شامگاه جمعه و در حاشیه مراسم معارفه کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال سپاهان در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت تیمش در فصل نقل و انتقالات اظهار داشت: در فصل نقل و انتقالات بازیکنان مدنظرمان را جذب کردیم و با وجود آنکه قرارداد تعدادی از بازیکنان تیم به پایان رسیده بود اما بیشتر آنها ترجیح دادند در سپاهان بمانند و این اتفاق خوبی برای ما بود.

وی افزود: در پنجره نقل و انتقالاتی امسال چند تن از بازیکنان موثر سپاهان از تیم جدا شده و به تیم‌های اروپایی پیوستند و تلاش کردیم جایگزین‌هایی را به تیم اضافه کنیم که از نظر فوتبالی و شخصیتی با تیم هماهنگ باشند. تمام تلاش خود را انجام دادیم که برای فصل آینده تیم خوبی جمع کنیم اما هماهنگ کردن بازیکنان تازه‌وارد با تیم و حفظ روند خوب تیم، مشکلاتی است که در آینده با آن درگیر خواهیم بود و باید بتوانیم این مشکلات را در طول زمان رفع کنیم تا بتوانیم فوتبال خوبی ارائه دهیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه انتظارات از تیم‌های بزرگ بیشتر است، گفت: توقع هواداران برای موفقیت و قهرمانی طبیعی بوده و انتظارات از سرمربی تیم‌های بزرگی مثل سپاهان، پرسپولیس، تراکتور و فولاد بالا است. من به این مسئله اشراف دارم و این امر مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند و باید همراه با سایر اعضای کادر فنی وقت بیشتری گذاشته و برای موفقیت تیم تلاش بیشتری داشته باشیم، درست فکر کنیم و تصمیمات بهتری بگیریم.

نویدکیا ادامه داد: می‌دانم که روزهای سخت‌تری در انتظارم است و باید تصمیمات سخت‌تری بگیرم و امیدوارم بتوانم به موفقیت تیمم کمک کنم.

وی درباره جذب کریستوفر نت دروازه‌بان اتریشی سپاهان بیان کرد: با فیلم‌هایی که دیدیم و با هم‌فکری با کادرفنی تصمیم گرفتیم فصل را با کریستوفر نت شروع کنیم. هر مربی برای پست دروازه‌بان دیدگاه خاص خود را دارد و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم، برای من خیلی خوب شیرجه زدن و یا خوب پنالتی گرفتن یک گلر مطرح نیست بلکه حضور موثر در بازیسازی و جمع کردن پشت مدافعان در زمان ضد حملات اهمیت بیشتری دارد و فکر می‌کنم کریستوفر و سایر دروازه‌بان‌های تیم این ویژگی را دارند و همه آنها لیاقت آن را دارند که دروازه‌بان نخست تیم باشند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر تصریح کرد: اگر تیمی به دنبال موفقیت است، فرقی برایش ندارد که چه زمانی با چه تیمی روبه‌رو خواهد شد اما طبیعی است که همه دوست دارند بازی اول‌شان در خانه و مقابل تیم‌های معمولی باشد. همه تیم‌ها قابل احترام هستند اما قطعاً کسی دوست ندارد در هفته‌های نخست مقابل رقبای اصلی به میدان برود و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. با این وجود باز هم می‌گویم اگر تیمی می‌خواهد موفق باشد، باید مقابل همه تیم‌ها به میدان برود و چندان تفاوتی ندارد که چه زمانی مقابل چه تیمی قرار بگیرد.

نویدکیا درباره بازی دوستانه تیمش مقابل پرسپولیس در هفته آینده اضافه کرد: این بازی به درخواست یحیی گل‌‌محمدی برگزار می‌شود؛ بارها گفته‌ام که اگر بازی‌های دوستانه بیشتری بین 2 تیم برگزار شود، تا حدودی تنش‌ها را کم خواهد کرد. اگر سرمربی‌ها، مربیان و مدیران باشگاه‌ها منطقی صحبت کنند و با خودشیرینی‌ها یا حرف‌های بی‌پایه هواداران را به خاطر یک برد و باخت به جان هم نیندازیم، تنش‌ها کمتر خواهد شد. بین ذوب‌آهن و سپاهان نیز همیشه تنش‌‌هایی وجود داشته اما فصل گذشته ما 4 دیدار تدارکاتی با هم برگزار کردیم و اتفاقی هم رخ نداد و این تنش بسیار کم شده و بین 2 تیم رقابت سالمی وجود دارد. این موضوع درباره پرسپولیس و استقلال هم صدق می‌کند. می‌دانم که در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست تیم‌های رقیب با هم بازی دوستانه برگزار کنند اما در فوتبال ما نیاز است که این بازی‌ها بیشتر شود تا حساسیت‌ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: البته حساسیت‌ها کاهش پیدا نمی‌کند چون همه هواداران دوست دارند که تیم محبوب‌شان پیروز باشد با این حال برگزاری بازی‌های دوستانه می‌تواند تنش‌ها را کم کند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به اینکه با اتفاقات فصل نقل و انتقالات باید منتظر حواشی رقبا باشد، گفت: بارها گفته‌ام که ما یک کار رایج در فوتبال را انجام داده‌ایم؛ 4 بازیکن موثر را از دست دادیم و به جای آنها 4 بازیکن جذب کردیم که بتوانند به تیم ما کمک کنند. اگر منظور از تیم رقیب، پرسپولیس است که ما مغانلو را با محبی معاوضه کردیم و این معاوضه با تیم سانتاکلارا صورت گرفته و منصوری هم با نیما میرزازاد معاوضه شده و سایر بازیکنان تازه‌وارد، به عنوان بازیکن آزاد به تیم اضافه شدند و هیچ کار خارق‌العاده‌ای انجام ندادیم. حواشی موجود چندان برای من تفاوتی ندارد و ترجیح می‌دهم حواسم به تیم خودم باشد و با کمک کادرفنی هماهنگی تیم را بالا ببریم تا نتایج خوبی کسب کنیم.

وی درباره برنامه بازی‌های دوستانه سپاهان تا زمان شروع لیگ اظهار داشت: روزهای یکشنبه و دوشنبه با تیم‌های پایه سپاهان بازی داریم تا بازیکنان به شرایط مسابقه برسند و بعد از آن روز 16 مهرماه با پرسپولیس مسابقه خواهیم داد. علاوه بر آن روز 21 مهرماه با توجه به قرعه لیگ احتمالاً با تیم مس رفسنجان بازی خواهیم کرد؛ اگر طبق قرعه در 3 هفته نخست لیگ با مس روبه‌رو شویم، طبق درخواست مسی‌ها این بازی لغو شده و با آلومینیوم اراک مسابقه خواهیم داد.

نویدکیا درباره بازیکنان اضافه شده از آکادمی باشگاه سپاهان به ترکیب تیم بزرگسالان بیان کرد: فرق چندانی ندارد که بازیکنان آکادمی چه شرایطی داشته باشند، بازیکنان آکادمی باید صبور باشند و مقاومت بالایی داشته باشند. بازی کردن در سپاهان سخت است و بازیکنان جوان زیادی تحمل لازم را نداشتند و از تیم جدا شدند. این موضوع درباره سایر بازیکنان هم صدق می‌کند تا بتوانند در کنار بازیکنان بزرگ تیم که برخی از آنها ملی‌پوش هم هستند، زندگی کرده و خودشان را با سختی‌های تیم بزرگسالان وفق دهند تا شانس بازی کردن را به دست آورند.

وی درباره سقف قراردادهای بازیکنان سپاهان گفت: همان‌طور که قبلاً گفتم ما چندان قرارداد سنگینی نبسته‌ایم و حتی باشگاه‌های سابق بازیکنان تازه‌وارد پشیمان هستند که چرا پیشنهادی مانند سپاهان به این بازیکنان نداده‌ و اجازه دادند بازیکنان‌شان به راحتی جدا شوند. در سپاهان خیلی پول‌ها و قراردادهای کلان نداریم و تا جایی که اطلاع دارم، سایر تیم‌ها قراردادهای سنگین‌تری هم دارند. با اطمینان می‌گویم که بازیکنان فصل گذشته ما از تازه‌واردها مبالغ بیشتری دریافت کرده‌اند، چون آنها یک سال سخت برای ما بازی کردند و اگر من به عنوان سرمربی سپاهان اینجا حضور دارم، به خاطر بازیکنان فصل گذشته است و به همین دلیل اولویت‌ام آن بود که بازیکنان فصل گذشته مبلغ بیشتری نسبت به تازه‌واردها دریافت کنند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره بازی تدارکاتی سپاهان با تیم زنیت سن‌پترزبورگ خاطرنشان کرد: احتمالاً این بازی در نیم‌فصل برگزار شود. از قبل برای این بازی برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم اما لیگ ما دیر شروع شد و در زمان تعیین شده نتوانستیم به سن‌پترزبورگ سفر کنیم./ تسنیم

نوشتن دیدگاه