جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4311
منتشر شده در دوشنبه, 07 اسفند 1396 08:49
تعداد دیدگاه: 0
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در 40 سال بعد از انقلاب برنامه‌های زیادی انجام شده اما هرچه جلوتر می‌رویم حس می‌کنیم بیشتر باید در این زمینه کار کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عرصه‌های کار فرهنگی، کار قرآنی است؛ در 40 سال بعد از انقلاب برنامه‌های زیادی انجام شده اما هرچه جلوتر می‌رویم حس می‌کنیم بیشتر باید در این زمینه کار کرد.

وی افزود: 16 دوره است که مسابقات قرآنی برگزار می‌شود؛‌ در کنار اهداف ثابتی که از برگزاری مسابقات قرآن وجود دارد یکی از ویژگی‌های مسابقات امسال اتحاد و همدلی میان متولیان قرآنی این رویداد در کشور است، مسابقه‌ای که در گذشته از سوی چند ارگان اجرا می‌شد امسال توسط اداره اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته عنوان کرد: سال‌های قبل به صورت مجزا و چند بار در سال برگزار می‌شد اما بالاترین عدد 23 هزار نفر بود که امسال با تجمیع مسابقات 6 هزار نفر بیشتر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در کل کشور 241 هزار 211 نفر در شانزدهمین مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن شرکت دارند از این تعداد بیش از 29 هزار نفر مربوط به اصفهان است و از این جهت رتبه دوم کشور بعد از تهران به اصفهان اختصاص دارد؛ رشد خوبی داشته‌ایم اما نسبت به علاقه‌مندان قرانی و نیاز به مشارکت جای کار و تلاش بیشتر دارد.

انصاری در پاسخ به سؤالی پیرامون کاهش بودجه پاسخ داد: هر جا بودجه کمتر شود طبیعی است که تأثیرگذار بوده و این ادعا را ندارم که هیچ تأثیر نداشته است اما با سلیقه و صرفه‌جویی بیشتر می‌توان اقدامات لازم را انجام داد، در مجموع در حوزه قرآن این احساس را نداریم که کمتر کار می‌شود.

وی ادامه داد: از همین‌جا از کسانی که می‌توانند در بحث بودجه کاری کنند می‌خواهم که رویکردشان را تغییر داده و فرهنگ را به دید هزینه نگاه نکنند، فرهنگ که بالا برود اقتصاد را هم می‌تواند ارتقا دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان با اشاره به تعدد کانون‌های مساجد خاطرنشان کرد: هزار و 800 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند که اصفهان از نظر تعداد و کیفیت کار در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

نوشتن دیدگاه