جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4071
منتشر شده در پنج شنبه, 11 آبان 1396 08:19
تعداد دیدگاه: 0
ارزانی:

مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان جایگاه ویژه اصفهان گفت: مدیر کل جدید آشنا به فرهنگ و هنر است و وی از روحانیون روشنفکر و با مبنا به حساب می آید.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایسنا، حبیب رضا ارزانی  در جلسه تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه 920 روز در اداره ارشاد ایفای نقش کردم، اظهار کرد: شعار ما این بوده که هیچ رنگی نداریم جز رنگ خدا و به اعتقاد من حوزه فرهنگ حوزه بریدن از عالم ناسود و متصل شدن به عالم ملکوت است. کسی که اینگونه نگاه داشته باشد نگاه او نگاهی الهی است که البته همه اهالی هنر ما چنین نگاهی دارند.

وی با بیان اینکه باید از سازمانهای مردم نهاد تشکر کرد ادامه داد: نگاه ما در اداره فرهنگ و ارشاد چنین بوده که کارها را صددرصد واگذار کنیم زیرا اعتقاد داریم که ما متصدی فرهنگ نیستیم، بلکه متولی فرهنگ هستیم ما خانواده ای 320 نفره هستیم که البته خانواده ای بزرگ برای اداره ارشاد نیست، اما شعار ما همیشه این بوده که در محضر مردم باشیم.

ارزانی با اشاره به عمر 114 ساله صفاخانه، اضافه کرد: رهبران ادیان در این جا با هم گفتگو می کردند و جا دارد از انجمن زرتشتیان، کلیمیان، اسقف اعظم و ارامنه تشکر کنم. ما در جایی زیست می کنیم به نام اصفهان که مارکوپولو آن را نصف جهان می نامد و خوشبختانه این جایگاه ارزشمند در اصفهان وجود دارد.

مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان تعاریف امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و رییس جمهور در مورد اصفهان، افزود: اصفهان شهر مجتهدان علوم است. البته هر شهری جایگاهی دارد اما جایگاه اصفهان اجتهادی است که نه تنها در فقه و اصول و کلام و فلسفه بلکه در حوزه های مختلف فرهنگی نیز به همین گونه است.

ارزانی افزود: برای همین است که وقتی می خواهند استاندار یا مدیر کل ارشاد برای اصفهان تعیین کنند شاید چند ماه طول بکشد. برخی ها این را نقطه ضعف می دانند، اما من معتقدم که نقطه قوت اصفهان است اصفهان در همه حوزه ها جایگاه اجتهاد دارد و مجتهدان در کنار هم قرار می گیرند و با تبادل آرا و تضارب افکار اصفهان را اصفهان کرده اند.

وی با بیان اینکه اصفهان را شهر گنبدسازان گنبد های فیروزه ای می دانم، ادامه داد: این گلدسته ها و مناره ها نشان از معماری و هنر اصفهان و نقاشان زبردست دارد که در این شهر حضور دارند. اصفهان کریدور فرهنگ و هنر است، این شهر، شهر علامه مجلسی است استاد تاج، استاد شهناز، استاد کسایی، زاون قوکاسیان و... است و البته شهر مردانی همچون همت، ردانی پور، شهید حججی و... است.

مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه هر کسی بخواهد در اصفهان فعالیت کند تنها عرصه فرهنگ را پیش رو ندارد، تصریح کرد: صنعت اصفهان با فرهنگش عجین است و نمی توان فرهنگ و هنر را از اصفهان جدا کرد.

وی با بیان اینکه هرم مدیر کلی در اداره ارشاد واژگون است، خاطر نشان کرد: شما هنرمندان هستید که به مدیر کل می گویید به مسائل چگونه ورود باید کرد. هنرمندان در این مدت خواهان آرامش بودند و تاکید داشتند که حواشی از متن پررنگ تر نشود. با هم فکری با اصحاب رسانه و همچنین تعامل با مسئولان توانستیم شرایط خوبی را مهیا کنیم و لازم به ذکر است که بگویم برای اولین بار در اصفهان شورای هم اندیشی هنر را تشکیل دادیم و امیدوارم هنرمندان این راه را ادامه دهند.

ارزانی با بیان تکریم از 52 هنرمند افزود: بحث مهم دیگری که وجود دارد بحث برون سپاری فعالیت ها است باید برای ما یقین شود که اگر هنرمندان موسسات و مردم کارها را جلو ببرند و ما تسهیل کنیم خیلی بهتر کارها انجام خواهد شد، که البته وزاتخانه نیز در صدد است این اتفاق در سایر استانها نیز بیافتد.

وی افزود: همزیستی اعتلایی ادیان شعار ما است زیرا اعتقاد داریم در کنار هم قرارگرفتن زرتشتیان مسیحیان به اعتلای فرهنگ کمک می کند. به مسایلی همچون شادی و نشاط جامعه، واگذاری امور در حوزه مطبوعاتی بحث ساختمان اداره کل و سند چشم انداز اداره کل که اولین استانی بودیم که این سند را مهیا کردیم توجه ویژه ای داشتیم و الان هم درست است که به تهران می روم اما با اصفهان وداع نکرده ام.

مدیرکل سابق اداره ارشاد ادامه داد: اصفهان در سال 1395 در حوزه عملکردی و اقتصاد مقاومتی و همچنین قرآن رتبه اول را کسب کرده و در خوشنویسی به جایگاه ویژه ای رسیدیم. و البته در بخش پیر غلامان رتبه خوبی داشتیم. جشن بزرگ سینما را در اصفهان برگزار کردیم و تعداد صندلی های سینما افزایش 300 درصدی داشته و رسد خانه فرهنگ نیز در اصفهان کلید خورده است.

وی با اشاره به مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: وی حدود 30 سال در عرصه فرهنگ و هنر خدمت کرده و درست نیست که صحبت هایی در جهت تخریب ایشان بشنویم. به عنوان مثال من در ارتش بارها سخنرانی کردم اما درست است که بگویند نگاه من ارتشی است!؟ حجت الاسلام والمسلمین انصاری آشنا به فرهنگ و هنر است. بنده به عنوان مشاور وزیر برایم مهم بود که چه کسی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اصفهان شود. بیش از 10 نفر گزینه فعال داشتیم و در مجموع بهترین گزینه انتخاب شد.

نوشتن دیدگاه