جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4182
منتشر شده در پنج شنبه, 05 بهمن 1396 15:35
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان:

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان گفت: افتتاح پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان تحول اقتصادی در شهر ایجاد می‌کند و در صادرات غیرنفتی استان تأثیرگذار است زیرا کالا و خدمات را می‌توان با برگزاری نمایشگاه در معرض دید مصرف کنندگان قرار داد تا خریدهای خود را انجام دهند.

علی یار محمدیان اظهارکرد: پروژه جدید نمایشگاه اصفهان در محل روشن دشت و در زمینی به وسعت ۴۷ هکتار در حال احداث است، البته احداث این پروژه تا ۱۵۰ هکتار قابل افزایش خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی اولیه برای اجرای فاز اول پروژه نمایشگاه ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان آن محقق شده و مابقی با تعهدات شهرداری و اتاق بازرگانی محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با افزایش سرمایه و عملیاتی‌شدن تعهدات شهرداری و اتاق بازرگانی، این پروژه در سال ۹۸ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ اصفهان از استانداردهای بین المللی برخوردار خواهد بود، گفت: سالن ۱۵ هزار متری نمایشگاه، ساختمان الکتریکال، ساختمان مکانیکال، مسجد، سالن همایش‌ها و دیگر ساختمان‌های مورد نیاز نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در فاز اول پروژه افتتاح خواهد شد.

یار محمدیان با بیان اینکه فاز دوم پروژه که نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بخش‌خصوصی است، تا ۵۰ هزار متر قابل توسعه خواهد بود، یادآور شد: پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان مدتی به دلیل بدهی‌ متوقف بود، اما در حال حاضر که بعضی از مطالبات و بدهی‌ها تهاتر شده، پروژه آغاز به فعالیت کرده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: افتتاح پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، اقتصاد شهر را متحول می‌کند و در صادرات غیرنفتی استان تأثیرگذار است، زیرا کالا و خدمات را می‌توان با برگزاری نمایشگاه در معرض دید مصرف کنندگان قرار داد تا خریدهای خود را انجام دهند، حتی می‌توان امکان بازدید توریست‌ها را از نمایشگاه‌های استان فراهم کرد.

وی به میزان تعهدات شهرداری و اتاق بازرگانی در پروژه نمایشگاه اشاره و اظهارکرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان دو سهامدار عمده و تعدادی سهامدار خرد دارد که سهامداران عمده آن را شهرداری اصفهان با ۶۳ درصد سهام و اتاق بازرگانی با ۳۳ درصد تشکیل می‌دهند، البته افزایش ۵۰ میلیارد تومانی بودجه در مجمع ‌عمومی و هیئت‌ مدیره مصوب شده تا حدود ۳۲ میلیارد تومان آن را شهرداری و ۱۶ میلیارد تومان را اتاق بازرگانی تامین کند که در صورت تحقق این تعهدات، پروژه سرعت می‌گیرد.

 

منبع: ایمنا

 

نوشتن دیدگاه