يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24526
منتشر شده در سه شنبه, 14 شهریور 1402 13:23
تعداد دیدگاه: 0

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تیران و کرون از آغاز مرحله هفتم مرمت قلعه تاریخی قمشلو خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محسن مظاهری با اعلام این مطلب گفت: مرحله هفتم مرمت قلعه تاریخی قمشلو با اعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی میراث‌فرهنگی آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: قلعه و باغ تاریخی قمشلو تیران از جمله آثار در تملک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان است که در حال حاضر به‌عنوان پاسگاه محیط‌بانی مرکزی پارک ملی قمشلو در اختیار اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست قرار دارد که متأسفانه براثر بارش‌های سال گذشته خسارت‌های زیادی به آن وارد شده بود.

او افزود: در این مرحله مرمتی و با تأمین بودجه مرمت آن و همچنین انتخاب پیمانکار، سقف‌های حیاط ضلع غربی قلعه که در مجاورت شاه‌نشین قلعه قرار دارد و دچار موریانه خوردگی تیرهای سقف و همچنین تخریب بیشتر سقف‌ها شده بود مرمت می‌شود.

مظاهری تصریح کرد: با توجه به گستردگی آسیب‌های قلعه قمشلو، برای مرمت کامل نیاز به اعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال است و تمام تلاش این اداره تأمین اعتبارات مرمتی لازم است به‌همین منظور تنها راهکار نجات‌بخشی قلعه از تخریب کامل و حفاظت از آن سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجموعه و مرمت قلعه و تبدیل آن به مجموعه سنتی گردشگری است./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه