دوشنبه 10 ارديبهشت 1403, Monday 29 April 2024, مصادف با 20 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 22390
منتشر شده در یکشنبه, 24 مهر 1401 14:08
تعداد دیدگاه: 0
افزایش ۲۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی اصفهان؛

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از افتتاح ۲ هتل در شهر تاریخی اصفهان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین جمعی از فعالان و پیشکسوتان گردشگری استان اصفهان با ظرفیت ۲۰۰ تخت خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، علیرضا ایزدی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور به شهر تاریخی اصفهان، امروز و با حضور سعید اوحدی، ۲ هتل با ظرفیت جمعاً ۲۰۰ تخت افتتاح شد.

مشاور وزیر و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: هتل سران با زیربنای در حدود ۳ هزار مترمربع و در ۸ طبقه با ۴۱ اتاق در محور تاریخی ابن‌سینا و هتل صوفی نیز با زیربنای ۳ هزار مترمربع و در ۸ طبقه و ۴۱ اتاق در محور تاریخی چهارباغ پائین اصفهان امروز به بهره‌برداری رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور نیز در حاشیه آیین افتتاح هتل صوفی در شهر تاریخی اصفهان و در جمع خبرنگاران و فعالان گردشگری استان از اختصاص ۱۰۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان گردشگری کشور خبر داد.

سعید اوحدی ادامه داد: در طی ۳ سال گذشته با شیوع موج‌های پی‌درپی کرونا مواجه بودیم، لذا فعالان گردشگری در ایران همانند دیگر کشورها دچار آسیب‌های فراوانی شدند، با این وصف معتقدیم دولت باید از این فعالان در حد توان خود حمایت کند.

او افزود: برای اولین بار در تاریخ حیات صنعت گردشگری ایران، با رایزنی‌های متعدد با کمیته‌های اقتصادی مجلس شورای اسلامی به‌ویژه کمیته تسهیل در اشتغال، موفق به جلب حمایت نمایندگان مجلس در خصوص تخصیص ۱۰۰هزار میلیارد ریال اعتبار به‌منظور توسعه کسب‌وکارهای مربوط به صنعت گردشگری در ایام پسا کرونا شدیم.

اوحدی تصریح کرد: امید داریم تا در سال مالی ۱۴۰۱، بتوانیم این تسهیلات را در اختیار فعالان گردشگری به‌ویژه سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری و در قالب تسهیلات بانکی قرار دهیم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه