يكشنبه 9 ارديبهشت 1403, Sunday 28 April 2024, مصادف با 19 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 24413
منتشر شده در پنج شنبه, 26 مرداد 1402 17:05
تعداد دیدگاه: 0
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به شهرستان نائین و محور تاریخی و گردشگری شرق استان اصفهان، از بافت تاریخی شهر نائین بازدید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی همراز/ سپیده بارانی: عزت‌الله ضرغامی امروز و در حاشیه بازدید از محور بازار تاریخی نائین گفت: این بازار تاریخی وعظیم و منحصربه‌فرد دارای پیشینه تاریخی 700 ساله است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: متأسفانه شاهدیم بخش قابل‌توجهی از این بازار تاریخی که مرمت و احیا شده است با دارا بودن بیش از 300 فروشگاه تعطیل است، لذا امیدواریم تا با برنامه‌ریزی‌های لازم ضمن احیا هنرهای دستی و سنتی منطقه، برخی مشاغل جدید نیز متناسب با بافت تاریخی بازار در این محور ایجاد شود تا نسل جوان نیز با رغبت بیشتری با حضور در این مجموعه تاریخی به احیا آن یاری رسانند.

او افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از آمادگی لازم به‌منظور هرگونه همکاری برای احیاء این بازار تاریخی برخوردار است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در این بازدید متوجه شدم بسیاری از سرمایه‌گذارانی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند از آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری به‌منظور احیاء بناهای تاریخی این شهرستان برخوردار هستند، ولی برخی محدودیت‌های اداری ما راه را برای ادامه فعالیت آن‌ها ناهموار کرده، لذا به صندوق احیاء بناهای تاریخی کشور دستور اکید داده‌ام تا با ورود به این موضوع، موارد موجود را بر سر راه سرمایه‌گذاران برای احیاء بناهای تاریخی برطرف کنند.

او افزود: تاکنون و در طی یک سال گذشته با تکمیل پرونده سرمایه‌گذاران درخواست تسهیلاتی به مبلغ 10 هزار میلیارد تومان به بانک‌های عامل ارائه کرده‌ایم و در انتظار ارائه تسهیلات از سوی این بانک‌ها هستیم.

عزت‌الله ضرغامی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با افزایش بودجه‌های ادارات کل استانی ازجمله استان اصفهان برای احیا و مرمت آثار تاریخی این استان و شهرستان‌های آن گام مؤثری برداریم.

گفتنی است در ادامه بازدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بافت تاریخی نائین، عزت‌الله ضرغامی از محورهای تاریخی محلات هفتگانه این شهر بازدید و ضمن گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران و همچنین مردم منطقه، از بافت تاریخی، حسینیه‌ها و مساجد تاریخی این محور بازدید کرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه