شنبه 8 ارديبهشت 1403, Saturday 27 April 2024, مصادف با 18 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21463
منتشر شده در چهارشنبه, 17 فروردين 1401 00:07
تعداد دیدگاه: 0
به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

از ابتدای ماه مبارک رمضان، مراسم جزء خوانی قرآن کریم در چهارباغ به‌طور ویژه برگزار و تاکنون مورد استقبال شهروندان اصفهانی قرارگرفته است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی فوقی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این زمینه به خبرنگار ما گفت: این برنامه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم گسترش تلاوت قرآن و ایجاد نشاط معنوی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این برنامه که آیه‌های امید نام دارد، به همت این سازمان در چند نقطه از شهر اصفهان برگزار می‌گردد که یکی از این محل‌ها، گذر فرهنگی چهارباغ است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هدف از انتخاب گذر چهارباغ برای برگزاری این مراسم معنوی را، اهمیت دادن به مقوله نشاط معنوی در جامعه دانست و تصریح کرد: چهارباغ یک گذر بزرگ و مشهور تاریخی است و برگزاری این مراسم در چهارباغ می‌تواند یک‌شور معنوی بین شهروندان به‌ویژه رهگذران این گذر فرهنگی ایجاد نماید.

فوقی با اشاره به این‌که در چند روز ابتدایی برگزاری این مراسم، شاهد استقبال چشمگیر کسبه، شهروندان و مردمی بودیم که از این گذر در حال عبور بودند، خاطرنشان ساخت: گذر تاریخی چهارباغ می‌تواند مرکز نشاط معنوی و اجتماعی در اصفهان لقب بگیرد و باید با ارائه برنامه‌های متناسب بانام بلند این شهر تاریخی و فرهنگی این نشاط را به‌خوبی به جامعه تزریق کرد.

وی با تأکید بر این‌که دلیل انجام برخی منکرها در سطح جامعه، کم‌توجهی به معروف‌ها هست، بیان کرد: در تمام طول تاریخ ثابت‌شده است که قرآن به‌عنوان معجزه آخرین رسول الهی از انجام منکر در جامعه جلوگیری می‌کند و ما باید با اعتقاد قلبی به این مسئله توجه کنیم و بدانیم هرکجا که معارف الهی توسعه پیدا می‌کند، مسائل و معضلات اجتماعی کاهش می‌یابد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: چهارباغ نامی به بلندای تاریخ پرافتخار ایران اسلامی دارد و می‌تواند علاوه برگذر فرهنگی، به یک گذر مؤثر در تقریب مذاهب تبدیل شود و ازآنجاکه پیروان ادیان ابراهیمی قرن‌هاست که در کنار هم در این شهر زندگی مسالمت‌آمیز دارند، بتوانند بروز و ظهور این هم‌نشینی مسالمت‌آمیز را ه طور عینی به منصه ظهور بگذارند.

بنابراین گزارش، مراسم تلاوت 30 جزء قرآن کریم در چهارباغ اصفهان تا پایان ماه مبارک رمضان به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این گذر فرهنگی دایر هست که مورد رضایت و استقبال کسبه و اهالی این خیابان نیز قرارگرفته است./ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه